۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۰۲۳۳۶
مدیر پذیرش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه:

نام نویسی 18 هزار داوطلب در سامانه پذیرش حوزه‌های علمیه / تمدید زمان پذیرش حوزه‌های علمیه تا پنجم اردیبهشت ماه

خبرگزاری رسا ـ مدیر پذیرش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با اشاره به نام نویسی 18 هزار داوطلب در سامانه پذیرش حوزه‌های علمیه از تمدید زمان پذیرش حوزه‌های علمیه تا 5 اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.
آزمون ورودي حوزه علميه خراسان


حجت‌الاسلام محمدحسن غیبی، مدیر پذیرش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از تمدید زمان نام نویسی حوزه‌های علمیه تا پنجم اردیبهشت ماه خبر داد.

وی افزود: علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه‌های علمیه تا پنجم اردیبهشت ماه فرصت دارند از طریق پایگاه اینترنتی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه به نشانی
http://www.howzeh-qom.com/default.aspx جهت نام نویسی اقدام کنند.

حجت‌الاسلام غیبی با ارزیابی مثبت از استقبال جوانان برای حضور در حوزه‌های علمیه گفت: تاکنون بیش از هجده هزار نفر به صورت اینترنتی در سامانه اینترنتی معاونت آموزش حوزه نام‌نویسی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بیشترین آماری که برای نام نویسی به ثبت رسیده مربوط به شهر مقدس قم و خوزستان است و دیگر شهرهای در اولویت‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

مدیر پذیرش حوزه‌های علمیه کشور با بیان این که امکان پاسخگویی به سؤالات داوطلبان به صورت تلفنی فراهم شده است، افزود: آن دسته از متقاضیان که نسبت به مراحل نام نویسی ایراد و یا سؤالی دارند می‌توانند از طریق شماره‌های:2-2922051- 0251(داخلی های 2296-2295- 2285- 2283) برای دوره بلند مدت و تلفن :2902940-0251 (داخلی2649) برای دوره تربیت مبلغ (سفیران هدایت) ارتباط برقرار کنند.

وی یادآور شد: همچنین امکان پاسخگویی به سؤالات به صورت اینترنتی فراهم شده و داوطلبانی که امکانات اینترنتی در اختیار دارند می‌تواند سؤالات خود را از این طریق ارسال کنند تا در کمترین زمان ممکن پاسخ داده شود.

حجت‌الاسلام غیبی، برخورداری از صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری‌ اسلامی ایران، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از سلامت جسمی و روحی، موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه و نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه را از شرایط عمومی پذیرش در حوزه های علمیه برادران اعلام کرد.

وی قبولی حداقل سوم راهنمایی با حداکثر سن 18 سال (متولدین سال 1372) و تعهد تحصیل تمام وقت حداقل تا پایان سطح یک را از شرایط اختصاصی دوره‌های بلند برشمرد.

مدیر پذیرش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه‌ گفت: داشتن مدرک دیپلم با حداکثر سن 25 سال (متولدین 1365) ، تعهد خدمت تبلیغی (به مدت سنوات تحصیل) در مناطق مورد نیاز از جمله شرایط پذیرش در دوره پنج ساله تربیت مبلغ(سفیران هدایت است که ظرفیت پذیرش در این مدارس علمیه 1400 نفر اعلام شده است.

وی افزود: حافظان‌حداقل یک‌ششم قرآن کریم یا نهج‌‌البلاغه، خانواده های محترم شهدا، فرزندان ‌‌جانبازان، آزادگان و داوطلبان مناطق محروم از اولویت برخوردارخواهند بود.

این مقام مسؤول اظهار داشت: همچنین حافظان کل قرآن کریم، دانشجویان و دارندگان مدرک‌کاردانی و بالاتر، آزمون کتبی ندارند و قبولی آنان براساس ‌معدل‌کل آخرین ‌مدرک‌ تحصیلی و مصاحبه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: داوطلبان می‌توانند جهت دریافت دفترچه راهنمای پذیرش و کارت ثبت‌نام اینترنتی به ادارات مرکزی پست شهرستانها مراجعه کنند همچنین قابلیت خرید آنلاین کارت اعتباری پذیرش در سایت معاونت آموزش قرار داده شد است.

حجت‌الاسلام غیبی گفت: آزمون ورودی حوزه‌های علمیه به صورت ‌کتبی در دو مقطع سیکل و دیپلم با موضوعات قرآن، احکام، معارف اسلامی، ادبیات و زبان فارسی ، عربی، ریاضی، معلومات عمومی، هوش‌ و استعداد، ساعت 9 صبح روز جمعه16 اردیبهشت ماه در 39 حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

وی با بیان این که ظرفیبت پذیرش حوزه‌های علمیه در سال جاری 12 هزار نفر اعلام شده است،‌ افزود: آن دسته از طلاب که در دو مرحله کتبی و حضوری آزمون پذیرفته شدند، پس از برگزاری یک دوره تمهیدی و موفقیت در آن به صورت طلبه رسمی پذیرش خواهند شد.

گفتنی است،‌ نتایج آزمون 10 خرداد ماه از طریق مراکز برگزاری آزمون و سامانه اینترنتی معاونت آموزش حوزه اعلام می‌شود./917/ت302/ع

ارسال نظرات