۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۰۳۰۸۴
مدیر مسؤول موسسه تحقیقاتی لیله القدر:

بیداری اسلامی میوه درخت انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مسؤول موسسه تحقیقاتی لیله القدر گفت: بیداری اسلامی و حرکت های مردمی مسلمانان نشان می‌دهد که مردم به دنبال تحول عظیم هستند که ضروری است تا محوریت فکری ایران در جهان اسلان ارتقاء پیدا کند.
حجت الاسلام سيدعباس لاجوردي


حجت‌الاسلام سید عباس لاجوردی، مدیر مسؤول موسسه تحقیقاتی لیله‌القدر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: بیداری اسلامی در جهان نتیجه درخت انقلاب و صبر ملت ایران است.

وی بیان داشت: اینکه خیزش های اسلامی را به صورت تمام و کمال به خود نسبت دهیم و یا آن را بی‌ربط با نظام اسلامی ایران بدانیم بی انصافی است.

این محقق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ظلم در نخستین گام ریشه های خود را قطع می کند، بیان داشت: امروز ضد انقلاب جهانی، منافقین و افراد کم توجه داخلی فکر می‌کنند تنها رفت و آمدهای برونی، بنیان‌کن و تغییر دهنده حکومت‌ها است اما واقعیت این است که وقتی حکومتی رابطه های عاطفی و شخصیتی خود را با مردم قطع می کند و به مردم ظلم  و فرهنگشان را تحقیر می کند، موجب اسقاط خود می شود.

حجت‌الاسلام لاجوردی گفت: حرکت آزادی خواهی مردم بر اساس اسلام خواهی است اما واقعیت این است که این حرکت دیر شروع شده است.

وی ادامه داد: بیداری اسلامی و حرکت های مردمی مسلمانان نشان می دهد که مردم به دنبال تحول عظیم هستند از این رو ضروری است تا محوریت فکری ایران در جهان اسلام ارتقاء پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران به صدور انقلاب اشاره کردند، گفت: آن روزها برداشت های نادرستی از این کلام شد اما امروز با گذشت زمان، صدور انقلاب اسلامی ایران در قالب صدور فرهنگ محقق شده است.

مدیر مسؤول موسسه تحقیقاتی لیله القدر بیان داشت: مردم کشورهای اسلامی به بلوغ فکری رسیده‌اند و خواستار تغییر در وضع موجود هستند.

وی با اشاره به اینکه دشمن در کمین نشسته تا با راهکارها و ترفندهای گوناگون به انحراف قیام های مردمی بپردازد، گفت: باید برای آینده برنامه ریزی کرد تا کمتر با آسیب مواجه باشیم.

این پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان داشت: بیداری اسلامی در کشورهای منطقه نتیجه صبر و پایداری ملت ایران است و باید مراقب باشیم تا ایران اسلامی نقش الگویی خود را از دست ندهد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات