۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۰۳۳۷۵
استاندار خوزستان:

خوزستان پرچمدار مقاومت ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان اظهار داشت: مردم خوزستان با بازپس گیری تمام سرزمین های اشغالی در جنگ تحمیلی پرچمدار مقاومت هستند.
دکتر سيد جعفر حجازي استاندار استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، شب گذشته در جمع 50 سفیر و نمایندگان سیاسی کشور های مختلف جهان، اظهار داشت: مردم خوزستان با بازپس گیری تمام سرزمین های اشغالی در جنگ تحمیلی پرچمدار مقاومت هستند.

وی از تاریخ تمدن پنج هزار ساله در خوزستان به عنوان یک ثروت فرهنگی با اقوام مختلف زبان ها ،گویش ها نام برد و افزود: ثروت خوزستان به نفت و گاز و آب و خاک نیست بلکه مزیت های تاریخی،دانشگاهی و مقاومت باعث تبدیل شدن این استان به یکی از برجسته ترین مناطق کشور شده است.

حجازی اظهارداشت: خوزستان یکی از بهترین مناطق کشور به لحاظ مهمان نوازی با فرهنگ ، اداب و رسوم بسیار قدیمی هم در پوشش،زبان و گویش است؛ مردم این استان با وجود مشقت های تحمیل شده مانند بمباران ، مهاجرت و پشتیبانی جبهه ها اما تولید و زندگی را در جریان هشت سال جنگ تحمیلی را متوقف نکردند.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در خوزستان، اظهار داشت: امروز خوزستان دومین استان کشور به لحاظ تولید ناخالص ملی است؛ امنیت پایدار استان خوزستان را به یک دروازه طلایی برای سرمایه گذاران تبدیل کرده است.

وی با اشاره به شهادت 70 درصد شهدای جنگ تحمیلی کشور در این استان گفت:ثروت معنوی خوزستان که به واسطه هشت سال دفاع مقدس به وجود آمده پشتوانه اقتدار و آینده بارور این سامان است؛ دشمن از12 لشکر خود 10 لشکر را برای تصرف منابع نفت، گاز و انرژی و دیگر ثروت ها ی این منطقه گسیل داشت اما در مواجهه با مقاومت مردم دست خالی فرار کردند.

حجازی با بیان این که خوزستان هم اکنون در حال رشد و پیشرفت بوده ودرمرحله آرامش و سازندگی توسعه قرار دارد، تصریح کرد: 39 دانشگاه با هزاران عضو هیأت علمی و 215 هزار دانشجو خوزستان را پیشرو در علم قرار داده و آینده روشنی را برای این استان ترسیم کرده است.

نماینده عالی دولت در خوزستان، با ذکر اینکه حدود چهار میلیارد دلار از منابع بودجه دولت سالانه در استان خوزستان سرمایه گذاری می شود گفت: افزون بر منابع دولتی سالانه دو میلیارد دلار توسط شرکت ها و فعالان اقتصادی در خوزستان سرمایه گذاری می شود.

حجازی خوزستان را بزرگترین صادر کننده کالاهای غیر نفتی با 20درصد کل صادرات کشور عنوان کرد و اظهار داشت: خوزستان در عرصه تجارت و اقتصاد حرف اول را کشور می زند.

ملت ایران همواره خواستار آزادی بیت المقدس است

فلاح زواوی، سفیر فلسطین نیز در این نشست گفت: رهبر بنیانگذارجمهوری اسلامی و مردم ایران به تاسی از آرمان های امام خمینی(ره) همواره خواستار آزادی بیت المقدس هستند.

وی با اشاره به امضاء تفاهم نامه بین گروه های مختلف جهادی فلسطین برای تشکیل دولت وحدت ملی اظهار داشت:انتظار می رود تا جامعه بین المللی از این وحدت حمایت کند تا در سپتامبر امسال حکومت فلسطین تاسیس شود.

سفیر فلسطین ابراز امیدواری کرد همراه با براداران ایرانی پس از آزادی مسجد الاقصی به دعا و نیایش بپردازند./9455/پ202/ص
ارسال نظرات