۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۰۳۵۷۱
امام جمعه قم:

نخستین گام در کمال انسانی اصلاح نیت و کسب انگیزه الهی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم در درس اخلاق گفت: انسان به مرحله می تواند برسد که هیچ چیز جز خدا در دل او قرار نمی گیرد و قلب او از تصرف شیطان تهی خواهد شد.
آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم  امروز در درس اخلاق هفتگی مرکز جامع علوم اسلامی با موضوع صحیفه سجادیه در جمع طلاب و روحانیان این مرکز حوزوی با اشاره به این فراز در دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه «وانته بنیتی الی احسن النیات» گفت: نخستین گام در کمال انسانی اصلاح نیت و کسب انگیزه الهی است.

وی با اشاره به توصیه پیامبر اکرم (ص) به ابوذر ابراز داشت: فردی در هرکاری حتی امور دینی اگر بانیت صحیح وارد نشود پایه های این کار او لرزان و امکان سقوط دارد و با نیت صحیح هر فعل مباحی هم با ارزش می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که طبق فرمایش امام خمینی (ره) نیت اهم وظایف است و رابطه نیت با عبادت مانند رابطه روح نسبت به جسم است، اظهار داشت: انسان به مرحله می تواند برسد که هیچ چیز جز خدا در دل او قرار نمی گیرد و قلب او از تصرف شیطان تهی خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تصفیه نیت از شرک، پاکسازی نیت از خوف عذاب الهی، تصفیه نیت از خود محوری و تصفیه نیت از جادادن غیر از خداوند در دل از مراحل چهارگانه کمال نیت است./921/پ203/ص
ارسال نظرات