۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۰۳۷۹۷
نماینده ولی فقیه در گیلان:

ترس از جهانی شدن اندیشه های ناب اسلامی، غرب را ذلیل کرده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که امروز غرب به اسلام ستیزی روی آورده، افزود: آنها به دلیل ترس از جهانی شدن اندیشه های ناب اسلامی به قرآن سوزی، توهین به زنان محجه و تخریب مساجد روی آورده اند که همه این ها بیانگر خواری و ذلالت آنها در برابر اسلام ناب است.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در در دیدار رییس، معاونین، رؤسای ادارات و معلمان نمونه و ایثارگر آموزش و پرورش استان، یک انسان از دامان پدر، مادر، معلم و استاد دانش کسب می کند، گفت: شخصیت فکری و علمی ما مرهون اساتید است.

وی با بیان این که ارزش انسان به فکر، دانش و معرفت آن است، افزود: همه این خصوصیات مهم و ارزشمند از سوی معلمان به یک فرد انتقال داده می شود و این نشان دهنده اهمیت کار معلمان است.

امام جمعه رشت، اندیشه های استاد شهید مطهری را الگوی همه معلمان دانست و خاطرنشان کرد: امروز همه معلمان و اساتید جامعه اسلامی باید سیره علمی و عملی این شخصیت جامع را الگوی خود قرار دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان این که اساتید حوزه های علمیه از جایگاه ویژه برخوردار هستند، گفت: همه طلاب و روحانیان در برابر اساتید خود از یک آداب و تواضع خاصی برخوردار بوده و هستند و هیچ گاه در برابر آنها کاری که خلاف ادب باشد انجام نمی دهند، چون این اساتید ارزشمند علاوه بر معارف ادب  را نیز به طلاب می آموزند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به این که یک معلم نمونه باید از امتیازات خاصی برخوردار باشد، افزود:  یکی از امتیازات این است که علم فروش نباشد. بعضی‌ها در کلاس کم می‌گذارند تا کلاس خصوصی برای آنها بگذارند، بتوانند از آن طریق علم‌شان را بفروشند، این گناه بزرگی است.

امام جمعه رشت در ادامه سخنان خود به بیان خاطره ای از آیت الله مشکینی اشاره کرد و گفت: آیت الله مشکینی استاد من و مقام معظم رهبری بود و چندین ماه نیز پیش ایشان درس خواندیم. ولی وقتی مقام معظم رهبری به مقام ولایت رسیدند اگر سهم امام می‌آوردند به آیت الله مشکینی می‌دادند، از آقا اجازه می‌گرفت. این یعنی احترام به ولایت؛ خودش مرجع تقلید و صاحب رساله است اما چون بودجه اسلامی متعلق به ولی امر مسلمین بود، مرجع از مقام معظم رهبری که شاگردش بوده، اجازه می‌گیرد! این بزرگان با این ادب و اخلاق به این مقام رسیده‌اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که استاد شهید مطهری تنها یک فقیه، متفکر و نویسنده نبود بلکه یک انسان شب‌زنده‌دار بود، ادامه داد: ایشان در هر شرایطی مقید بود هر شب یک جزء قرآن بخواند و اهل شب بود و نماز شبش ترک نمی‌شد و به معنای کلمه دین دار و معتقد بود.

وی با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی اسلام ناب را به جامعه بازگردانده است، ادامه داد: ارزش های اسلامی در گذشته مهجور بود، اما با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران آن ارزش ها احیاء شد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که ادب و تواضع همواره در حوزه های علمیه مورد توجه طلاب بوده و است، گفت: طلاب در حوزه های علمیه الگوی اخلاق و تواضع برای جامعه هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که استاد شهید مطهری در آن دوران بسیاری از مشکلات طلاب و روحانیان را مرتفع کرد، ادامه داد: بسیاری از مسایل انتقادی، فلسفی، تفسیری برای بسیاری از طلاب حل نشده بود که نقش آفرینی آن استاد شهید همه آن مشکلات را مرتفع کرد.

وی، شب‌زنده‌داری، نماز، قرآن، ادب، اخلاق، موشکافی، حقیقت‌جوئی، پژوهشگری و احترام به شاگرد را تنها بخشی از ویژگی های استاد شهید مطهری نام برد و گفت: امروز همه ما به ویژه معلمان جامعه اسلامی باید بیشتر اندیشه های متعالی شهید مطهری را مورد مطالعه قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به فعالیت های فرقه های انحرافی در سطح جامعه هشدار داد و گفت: متأسفانه بسیاری از جوانان ما گرفتار دام های این گروه های انحرافی شدند که متولیان دینی و فرهنگی جامعه باید بیشتر آنها را با توطئه های دشمنان آگاه کنند.

امام جمعه رشت با بیان این که امروز غرب به اسلام ستیزی روی آورده، افزود: آنها به دلیل ترس از جهانی شدن اندیشه های ناب اسلامی به قرآن می‌سوزاند، توهین به زنان محجه و تخریب مساجد روی آورده اند که همه این ها بیانگر خواری و ذلالت آنها در برابر اسلام ناب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود تربیت دینی نسل جوان را یکی از مهم ترین وظایف معلمان دانست و با تأکید براین که معلمان باید از آراء و افکار استاد شهید مطهری در این عرصه بیشتر بهره گیرند، تصریح کرد: امروز جامعه به ویژه نسل جوان ما بیشتر نیازمند اندیشه های ناب آن استاد شهید هستند./950/پ202/ع

ارسال نظرات