۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۰۳۸۶۳
امام جمعه مسجدسلیمان:

رهنمودهای رهبری چراغ هدایت مردم و مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد سلیمان خوزستان، رهنمودهای مقام معظم رهبری را هدایتگر جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: سخنان ایشان همانند چراغی است که مردم و مسؤولان را از تاریکی و ابهام به سوی روشنایی هدایت می کند.
حجت الاسلام اميني، امام جمعه مسجد سليمان


حجت الاسلام محمد صادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به وظیفه مهم روحانیان در راستای تبیین سخنان مقام معظم رهبری در جامعه اظهار داشت: روحانیان باید آینه تمام عیار بیانات و فرمایشات رهبری به مردم باشند تا با عملی کردن رهنمودهای ایشان خدمت بزرگی را به نظام جمهوری اسلامی انجام داده باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مسجد سلیمان خاطرنشان کرد: مسؤولان باید با الگوگیری از بزرگانی مانند شهید رجایی و باهنر و با کنار گذاشتن تمامی اختلافات خود به خدمت صادقانه در راه پیشرفت و تعالی ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران گام بردارند.

حجت الاسلام امینی به وظیفه مردم در قبال سخنان رهبری اشاره کرد و افزود: همه آحاد مردم باید مطیع فرمایشات مقام معظم رهبری باشند و بیانات رهبری را نصب العین قرار دهند؛ چرا که اگر از رهنمودهای ایشان تبعیت نشود صدمات جبران ناپذیزی به نظام جمهوری اسلامی وارد خواهد شد.

امام جمعه مسجد سلیمان با بیان این که قانون اساسی اختیار امور حساس جامعه را به ولی فقیه واگذار کرده است، ابراز داشت: براساس فانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ولایت فقیه اجازه دارد در جایی که برخی مسؤولان به ضرر مصالح نظام حرکت کنند وارد شده و با درایت و آگاهی خود آنان را متنبه کند.

وی، افزود: در سیره امام و مقام معظم رهبری به ندرت دیده شده که در کار دولت، مجلس و قوه قضاییه دخالتی انجام داده باشند؛ چرا که مقام معظم رهبری با نگاهی بسیار خردمندانه دست قوای سه گانه را باز گذاشته اند تا با خلاقیت، تمام ایده های خود را در راه رساندن جمهوری اسلامی ایران به سر منزل مقصود محقق کنند.

استاد حوزه علمیه مسجد سلیمان در پایان سخنان خود به وظیفه تأثیرگذار رسانه ها و مطبوعات در آرام‌سازی فضای جامعه اشاره کرد و افزود: رسانه ها باید از دامن زدن به شایعات در جامعه اجتناب و اخبار دقیق را به سمع و نظر مردم برسانند و تمام نیروی خود را برای تحقق شعار جهاد اقتصادی در کشور قرار دهند./9464/ت303/ع

ارسال نظرات