۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۰۳۹۶۲
امام جمعه خوی:

مدافع ولایت بودن ویژگی بارز حضرت زهرا بود

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه خوی مدافع ولایت بودن را برجسته ترین ویژگی صدیقه طاهره(س) عنوان و اظهار کرد: ایشان در حیات کوتاه خود بعد از رحلت پدر بزرگوارشان، در باز پس گرفتن حق ایشان مجاهدت کردند.
امام جمعه خوي
حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه شهرستان خوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه برجسته ترین و در عین حال مصیبت بارترین دوران زندگی آن حضرت را دوران بعد از رحلت رسول اکرم (ص) عنوان و اظهار کرد: به جرأت می توان گفت بارزترین نقش حضرت زهرا (س) در دوران پس از رحلت رسول اکرم(ص)، دفاع از خلافت و ولایت امیرمؤمنان(ع) و هشدار به مسلمانان نسبت به آینده تاریک آنان بود.

حجت الاسلام شکوری اذعان داشت: دین مبین اسلام دینی جامع برای همه اعصار جامعه بشری است، بنابراین هر عملی که صدیقه ی طاهره حضرت زهرا (س) در هنگام حیات مبارک خویش انجام دادند، اگر در این زمان نیز بودند به تناسب زمان و با شرایط خاص این دوران نیز عمل می کردند.

وی در ادامه عصمت از گناه، ارتباط عمیق با قرآن، کسب علم و دانش، همسرداری شایسته و تربیت فرزندان صالح و همچنین مطیع و مدافع ولایت بودن را نمونه هایی از سیره عملی حضرت زهرا(س) در حیات مبارک خویش برشمرد که بر هر زن و مرد مسلمانی ضروری است از ایشان درس گرفته و در زندگی عملی خود مورد توجه قرار دهد.

رکن اساسی نظام، حفظ ولایت فقیه است

امام جمعه خوی مدافع ولایت بودن را برجسته ترین ویژگی صدیقه طاهره(س) عنوان و اظهار کرد: ایشان در حیات کوتاه خود بعد از رحلت پدر بزرگوارشان، سعی و تلاش زیادی در باز پس گرفتن حق ایشان کردند تا جایی که جان خود را در این راه گذاشته و شربت شهادت نوشیدند.

وی در ادامه با بیان این که رکن اساسی نظام جمهوری اسلامی حفظ ولایت فقیه است، خاطر نشان کرد: خدا را شاکریم ملت متعهد ایران اسلامی در طول سالیان متمادی با پیروی از سیره عملی صدیقه کبری (س) در تمامی صحنه ها از ولایت مطلقه فقیه که رکن اساسی نظام جمهوری اسلامی است حمایت کرده و با اطاعت از منویات راه گشای رهبر معظم انقلاب در جهت رشد و توسعه ایران اسلامی تلاش و فعالیت کرده اند.

رییس حوزه علمیه خوی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه علمی و معنوی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: بحث در این زمینه فرصت گسترده تری لازم دارد ولی بیان امام حسن عسکری (ع) که می فرماید « ما (ائمه) حجت های خداوند بر مردم هستیم و مادرمان فاطمه(س) حجت خداوند بر ما می باشد.» به خوبی جایگاه علمی و معنوی ام ابیها (س) را نشان می دهد.

ام ابیها فرزندانی تربیت کرد که همه تاریخ ساز شدند

وی در ادامه با اشاره به حضور امیرمؤمنان (ع) در جنگ ها و غزوه های متعدد در زندگی مشترک با حضرت زهرا (س) بیان داشت: تحمل کردن مشکلات خانه در غیاب شوهر، تربیت کردن فرزندان، شوهر داری و تحمل مشکلات مادی زندگی همه برعهده فاطمه زهرا (س) بود و در عین حال ایشان فرزندانی را تحویل جامعه داد که هم دختران و هم پسران همه تاریخ ساز بوده و هستند.

وی در پایان با بیان این که فاطمه (س) نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار است، خاطرنشان کرد: پیرو حقیقی آن حضرت نباید اهل غیبت، دروغ، بدزبانی، بی حجابی و ... باشد هرچند احدی از ما نمی تواند مثل و مانند صدیقه طاهره (س) شود اما می تواند پشت سر او حرکت کرده و یکی از پیروان راستین آن حضرت هم چون فضه و اسماء و یا سلمان و ابوذر شود./938/ت302/س
ارسال نظرات