۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۰۴۱۲۷

برگزاری مراسم گرامی‌داشت سردار هور در اهواز

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت نخستین سالروز تدفین شهید هاشمی در اهواز برگزار می‌شود.
شهيد علي هاشمي
عارف هاشمی، برادر سردار شهید علی هاشمی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری مراسمی در سالروز خاکسپاری پیکر پاک شهید هور در شهرستان اهواز خبر داد و اظهار داشت: بزرگداشت نخستین سالروز تدفین شهید هاشمی برگزار می‌شود؛ سالروز تدفین پیکر شهید هاشمی در روز 29 اردیبهشت ماه سال جاری در مسجد گلزار شهدای بهشت زهرای اهواز برگزار شود.

هاشمی با اشاره به این‌که امسال برنامه‌های متعددی برای گرامیداشت مقام شهید هاشمی در اهواز و استان برگزار می‌شود، گفت: در روز گذشته مصادف با شهادت حضرت زهرا(س) و سالروز تدفین شهید هاشمی به تقویم هجری قمری در محل یادمان شهدای هور مراسم باشکوهی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه حضور کاروان‌های راهیان نور در این مراسم بسیار چشم‌گیر بود، گفت: کاروان‌های راهیان نور در این مراسم شرکت فعال داشتند و این امر باعث شد تا مراسم سالروز تدفین شهید هاشمی همانند سال گذشته از نظر تعداد شرکت کنندگان، بیش از حد انتظار باشد.

گفتنی است، شهید علی هاشمی از فرماندهان و سرداران بزرگ دفاع مقدس بود که در هنگام شهادت فرماندهی سپاه ششم امام صادق (ع) قرارگاه سری نصرت را عهده‌دار بود.

رونمایی 2 فیلم و سریال مستند برای دزفول به مناسبت روز مقاومت و پایداری

بهزاد جولایی، رییس مرکز فرهنگی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان دزفول در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز‌ اظهار داشت: به مناسبت روز مقاومت و پایداری که ویژه شهرستان دزفول در تقویم کشور نامگذاری شده است دو فیلم و سریال مستند درباره نقش دزفول در دفاع مقدس رونمایی و پخش خواهد شد.

این فعال عرصه فرهنگی اظهار داشت: سریال مستندی درباره نقش دزفول در دفاع مقدس در حال ساخت است که در خردادماه پخش خواهد شد همچنین فیلمی مستند از سوی گروه دفاع مقدس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در مرحله تدوین است که چهارم خرداد از شبکه سراسری پخش می‌شود.

وی اظهار داشت: این ستاد از سال گذشته تاکنون جلسات متعددی برگزار کرده تا برنامه‌های در خور و شأن دزفول را به مناسبت روز مقاومت و پایداری برگزار کند؛ این بنیاد از زمان تشکیل در دزفول به جمع آوری آثار، مقالات، خاطره‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها و اسنادی از دوران دفاع مقدس این منطقه اقدام کرده است تا با احداث و راه‌اندازی موزه دفاع مقدس، آیندگان با رشادت‌ها و ایثارگری‌های مردم و جوانان این مرز و بوم در هشت سال جنگ تحمیلی آشنا شوند.

جولایی گفت: سناریویی کامل از نقش رزمندگان و مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس از قبل از جنگ تحمیلی تا شروع جنگ، شکل گیری تیپ 7 ولی‌عصر (عج)، محورهای پدافندی و عملیاتی رزمندگان دزفولی از غرب کرخه تا دهلران، از شوش تا بستان، عملیات‌های فتح المبین و بیت المقدس، نقش مردم دزفول در پشتیبانی جبهه‌ها، موشک باران و جنایات رژیم بعثی عراق در دزفول و... را در دست طراحی داریم.

رییس مرکز فرهنگی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان دزفول در ادامه سخنان خود، ابراز داشت: برگزاری کنگره، فیلم، نمایشگاه، سخنرانی، خاطره‌گویی و برنامه‌های متنوع دیگری در روز چهار خرداد در دزفول برگزار خواهد شد که مشروح آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

دبیر ستاد چهار خرداد دزفول تصریح کرد: طبق توافقی که بین بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کشور و نیروی مقاومت بسیج منعقد شده است، همه امور تحقیقی و پژوهشی دوران دفاع مقدس بر عهده این بنیاد است و مسائل تبلیغی و فرهنگی و امور مربوط به کاروان‌های راهیان نور در استان خوزستان به عهده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) است./9455/پ203/س

ارسال نظرات