۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۰۴۳۵۱
در مازندران؛

نخستین کرسی نظریه‌پردازی گفتمان سیاسی و مردم سالاری دینی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین کرسی نظریه‌پردازی با موضوع «گفتمان سیاسی و مردم سالاری دینی» با حضور مدیر پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی در دانشگاه مازندران برگزار شد.
گفتمان سياسي و مردم سالاري ديني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، نخستین کرسی نظریه‌پردازی با موضوع «گفتمان سیاسی و مردم سالاری دینی» در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و جهت ایجاد فضای آرام فکری همراه با نقد و نظر امروز با حضور حجت‌الاسلام‌ غلامرضا بهروز لک، مدیر پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی در دانشگاه مازندران برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ غلامرضا بهروز لک، در این مراسم در تحلیلی از سیر تاریخی مردم‌سالاری دینی و الگوی مردم‌سالاری دینی ، گفت: در طول تاریخ همواره پیوندی اساسی میان دین و سیاست وجود داشته و حتی دنیای مدرن هم به نوعی بر اساس آموزه سکولاریسم و عرف‌سالاری یا عرف‌گرایی سعی کرده انسان را محور قرار دهد.

وی در ادامه با تأکید بر این‌که، به سوی خدا رفتن سبب تکامل بشر می‌شود، اذعان داشت: سمت تکامل رفتن حساسیت‌های خاص خودش را دارد و نتیجه‌اش با بشر بودن و باقی ماندن است.

حجت الاسلام بهروز لک، نفی آفات مدرن را یکی از دغدغه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه زمان‌ها دانست و افزود: ما در پی آن هستیم تا قانونمندی‌های خلقت را اجرا کنیم و در این راستا خداوند بهترین راهنما و الگو است و دستورالعملی را که خداوند برای زندگی ما ارائه داده غایت ما باشد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس این نظریه، اسلامیت ایران را با یک حافظ و نگهبانی به نام ولی فقیه همراه با اراده‌های مردمی که با آگاهی و شعور همراه است تلاش می کند به دنیا معرفی کرد.

حجت الاسلام بهروز لک با بیان این‌که امروز ما شاهد استقرار نظام مردم سالاری دینی در چارچوب دین در ایران هستیم، ادامه داد: امروز در سایه همین نظام دینی که با راهنمایی های عقلانی نیز همراه است می توانیم به دنیا به حیات جاودان برسیم.

 مدیر پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی با اشاره به این‌که عقلی کامل است که همراه با دین باشد، گفت: زیرا این دو توأمان و دارای یک خدا هستند؛ بنابراین دو راهی است که باید هماهنگ عمل کنند تا به مقصد نهایی دست یابند.

وی مردم سالاری دینی را در پذیرفتن چارچوب خلقت، اصولی دانست و افزود: مردم‌سالاری دینی مشارکت را مطرح می‌کند و این شیوه‌ای است که در چارچوب کلان دین است، دینی که نماد پیام خدا را پذیرفته است.

مدیر پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی با بیان این‌که تغییر دنیای بی روح بشر و لذت گرایی مادی به سمت انسانیت را اصول مهم مردم سالاری دینی برشمرد و خاطرنشان کرد: این موضوع یک اصل و اساس مهم در نظامی برپایه مردم سالاری دینی است./950/پ202/س

ارسال نظرات