۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۰۴۵۳۵
در حاشیه کنگره آیت الله معزی دزفولی؛

نمایشگاه کتاب های 40 مجتهد خوزستانی در دزفول دایر شد

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه کتابی مشتمل بر آثار فقهای خوزستان در دو قرن اخیر در حاشیه برگزاری کنگره آیت الله معزی دزفولی دایر شد.
نمايشگاه کتاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در حاشیه کنگره آیت الله معزی دزفولی، نمایشگاه کتابی مشتمل بر آثار فقهای خوزستان در دو قرن اخیر روز گذشته در دزفول از شهرهای شمالی استان خوزستان دایر شد.

بر اساس این گزارش، در این نمایشگاه نسخه های قدیمی کتاب هایی که سال ها قبل منتشر شده اما تاکنون مهجور مانده و هیچگاه تجدید چاپ نشده اند در معرض دید عموم قرار گرفت.

محمد حسین هدایت، مسؤول برگزاری این نمایشگاه با تشریح اهداف برپایی نمایشگاه مزبور گفت: برگزاری نمایشگاه کتب فقهی علما و فقهای قرون اخیر استان می تواند در معرفی هرچه بیشتر این بزرگان برای عموم بویژه نسل جوان راهگشا بوده و مردم استان را نیز بیش از پیش با پیشینه ی خود آشنا سازد.

وی افزود: طی این دو قرن استان خوزستان حدود چهل مجتهد فقیه دارای رساله داشته است و نمایشگاه، کتب مربوط به دوران فقیه بزرگ عالم تشیع شیخ مرتضی انصاری دزفولی مشهور به شیخ اعظم تا زمان حاضر را شامل می شود.

وی تصریح کرد: بخشی از تالیفات برجسته فقهی و دینی علمای خوزستان نیز در این نمایشگاه به نمایش درآمده که از آن جمله آثاری از شیخ محمد تقی شوشتری ، استاد سید علی کمالی دزفولی و مرحوم علامه شیخ محمد کرمی می توان نام برد.

این فعال عرصه فرهنگی, تعداد کتاب ها ی این نمایشگاه را افزون بر 500 جلد عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه کتاب به بهانه برگزاری کنگره آیت الله معزی برپا شده است.

مسؤول برگزاری نمایشگاه کتاب کنگره آیت الله معزی در ادامه به لزوم برگزاری کنگره برای علما و فقهای خوزستان بویژه در دزفول تاکید کرد و گفت: از حدود 40 مجتهد فقیه برجسته استان طی دو قرن گذشته 16 نفر مربوط به دزفول می باشند که نشان از پیشینه ی درخشان این شهر در موضوعات مزبور دارد./9455/پ202/ص
ارسال نظرات