۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۰۵۰۰۳
نماینده جنبش حماس در ایران:

بیداری اسلامی، استعمار چند ساله غرب علیه مسلمان را در هم شکست

خبرگزاری رسا ـ نماینده جنبش حماس در ایران، بیداری اسلامی در خاورمیانه را گوشه ای از تأثیران انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: این بیداری استعمار و استبداد چندین ساله غرب علیه ملت های مسلمان منطقه را در هم شکست.
بيداري اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، خالد القدومی، نماینده جنبش حماس در ایران امروز در همایش بین المللی جهاد بدون سلطه که در ساری برگزار شد، با اشاره به سابقه جندین ساله استعمار در منطقه خاورمیانه گفت: امروز استعمار با نام دیگری وارد میدان شده و به سرکوب کردن مردم بی گناه فلسطین و بحرین مشغول است.

وی با اشاره به این که مقدرات ملت در دست انسان های همدرد است و این مقدرات در خاورمیانه با الگوبرداری از جمهوری اسلامی ایران، بدرستی برای مردم منطقه رقم خورده است، افزود: امروز ملت های مسلمان منطقه با الگو برداری از انقلاب اسلامی ایران سعادت و خوشبختی را برای خود رقم زده اند.

خالدالقدومی اظهار داشت: اکنون جهان به دو قطب مقاومت و میانه رو تقسیم شده است که گروه میانه رو دارای حامی و پشتیبان خاص خود است، خاطرنشان کرد: امروز دو خط حزب الله و خط شیطان در جهان وجود دارند که کشورهای استکباری و استعماری در خط شیطان قرار دارند.

نماینده جنبش حماس در ایران اضافه کرد: گرچه تحولات منطقه دیر اتفاق افتاد، اما نهضت و حرکت پر خروش ملت ها قابل پیش بینی نیست و همچون موج در حال حرکت است تا همه گیر شود.

وی با بیان این که ملت های مسلمان منطفه امروز بیدار شده اند و با همه توان در برابر استعمار و استبداد غرب ایستاده اند، خاطرنشان کرد: مردم مسلمان خاورمیانه دیگر اجازه نخواهند داد حاکمان دیکتاتور و سرسپرده زمام امور حکومت و یا کشور آنها بر دست گیرد.

خالدالقدومی خاطر نشان کرد: بیداری اسلامی در منطقه برگرفته از یاری خداوند و همت مردم و بیداری آنان است که باید این حرکت با همکاری همه جانبه به جایگاه روشن و واقعی خود برسد.

شیخ علی کرب، نماینده جنبش وفاق ملی بحرین نیز در این همایش اظهار داشت: مردم بحرین اهل اسلام هستند و عزت را برای اسلام می خواهند و هیچ گاه زور را برای شیعه و سنی نمی خواهند.

وی افزود: رد هدف گیری های دینی، رد سیاست های وحشیانه، برقراری مساوات و عدم تبعیض، نوشتن قانون اساسی و مقابله با فساد اخلاقی از خواسته های مردم بحرین است.

ابوشریف نماینده مردم جهاد اسلامی نیز در سخنانی خاطر نشان کرد: از بهترین خصایص اسلام، نظام حکومت مبتنی بر مردم است و عدم پیگیری مکردم برای به حکومت رسیدن، موجبات بد فرجامی آنان را رقم می زند.

وی ادامه داد: نظارت حاکم بر ملت حق نیست بلکه واجب و لازم است و انقلاب های فعلی بودن رهبری و نظارت مردم به نتیجه نمی رسند.

حسین رویوران از جمعیت دفاع از ملت فلسطین نیز گفت: بحث فلسطین اولویت جهان اسلام است و امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر آن تاکید داشته و دارند و ما نیز باید در این چارچوب گام برداریم.

وی افزود: تحول در کشورهای مسلمان باید براساس بیداری اسلامی به وقوع بپیوندد و در این رابطه مهم/ ترین عنصر، باور امکان تغییر توسط مردم است.

روی وران اظهار داشت: جنبش اسلامی توان ارائه الگوی مناسب را برای جهانیان دارد و اکنون این الگو در بسییاری از دانشکده های افسری دنیا تدریس می شود.

وی ادامه داد: انقلاب ما عصر حاکمیت منطقه بودو بدین وسیله بسیاری از ملل با الگوبرداری ازایران اسلامی به جهاد ومبارزه با استکبار برخواستند.

نماینده جمعیت دفاع از ملت فلسطین خاطر نشان کرد: هر کشور و تشکل اسلامی باید دارای رهبر و هدایتگر باشد و آینده کشور بدون رهبر و تشکل مناسب، میسر نیست و جنبش های اسلامی در این راستا نیازمند کمک های فراوان است.

وی افزود: همه ما باید در این تحول و بیداری اسلامی سهم عمده و اصلی داشته باشیم تا اسلام را جهانی کنیم./950/پ201/ص
ارسال نظرات