۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۰۵۱۳۲
نویسنده یهودی آمریکا:

نزدیکی ایران و مصر امنیت اسرائیل را در معرض خطر قرار می دهد

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر مسائل سیاسی آمریکا، بازگشت رابطه میان ایران و مصر را عامل به خطر افتادن امنیت رژیم صهیونیستی عنوان کرد.
نورمان فينكلستاين نويسنده يهودي آمريكا
به گزارش خبرگزاری رسا، «نورمان فینکلستاین» نویسنده، تاریخ دان و پژوهشگر مسائل سیاسی آمریکا در نشستی که هفته گذشته در یکی از دانشگاه های آمریکایی در قاهره مصر برگزار شد نزدیکی مصر و ایران را عامل لرزش اسرائیل خواند و گفت: بازگشت رابطه میان ایران و مصر به امنیت اسرائیل ضربه وارد می کند، گزینه جنگ نظامی علیه ایران دیگر نمی تواند مدنظر سران این رژیم باشد خصوصا اینکه قدرت آمریکا که حامی و همپیمان اسرائیل به شمار می آید رو به افول است.

وی افزود: ترس و هراس از به قدرت رسیدن دولت مردمی در مصر و افزایش قدرت ایران در منطقه از سخنان مقامات رژیم صهیونیستی به خوبی فهمیده می شود، اسرائیل از جنگ نظامی با مصر نمی ترسد، بلکه از آن هراس دارد که کرامت و اعتماد به نفس ملت مصر بازگردد و این کشور در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

فینکلستاین تصریح کرد: اولین پیامد انقلاب مصر اینست که نظام اسرائیل که از پشتیبانی حسنی مبارک برای یورش نظامی به ایران بهره می برد هم اکنون این امتیاز را از داده است، زیرا رئیس جمهور آینده مصر موظف است به خواسته های مردم گوش فرادهد و از حمایت از حمله به ایران و غزه پرهیز خواهد کرد. به طور خلاصه می توان گفت که دموکراسی در منطقه خطر بزرگی برای امنیت اسرائیل است.

این نویسنده یهودی با اشاره به شکست مفتضحانه اسرائیل در برابر حزب الله لبنان اظهار داشت: پس از آنکه تل آویو در سال 2000 میلادی تحت فشار شدید مقاومت حزب الله لبنان مجبور به خروج از خاک لبنان شد و پیروزی بزرگی برای سید حسن نصرالله به ثبت رسید و چهره ارتش این رژیم مخدوش شد به فکر جنگ تازه ای افتاد تا آبرو و اعتبار از دست رفته خود را بار دیگر بدست آورد.

وی ادامه داد: اسرائیل همچنان در پی انتقام از حزب الله لبنان بود و هنگامی که در سال 2006 شرایط را برای یورش به لبنان و ویران ساختن این کشور مهیا دید به این کشور حمله کرد، ولی حزب الله لبنان توانست شکست جدیدی را بر ارتش اسرائیل تحمیل کند.

این پژوهشگر آمریکایی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی این بار در پی قربانی ضعیفی می گشت تا قدرت نظامی خود را به جهانیان نشان دهد و بر همین اساس بود که سرکوب حماسی که توان نظامی نداشت در برنامه خود قرار داد به غزه حمله کرد تا لرزه را بر اندام جهان عرب و اسلام بیاندازد./980/ب902/گ
ارسال نظرات