۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۰۵۲۶۴
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار مسؤولان شرکت مخابرات:

رسانه یک شمشیر دو لبه است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با اشاره به کارکردهای دو گانه رسانه ها گفت: رسانه یک شمشیر دو لبه است که هم مشکلات را حل می کند و هم گاهی استفاده های نادرستی از آن می شود و بسیاری از مشکلات و معضلات به ویژه مفاسد اخلاقی نیز از این طریق است.
آيت الله مكارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، روز دوشنبه در دیدار مسؤولان و اعضای هیات مدیره شرکت مخابرات، با قدردانی از اقدامات و فعالیت های این شرکت، ابراز داشت: باید کاری کنیم که در دنیا از نظر صنایع عقب نبوده بلکه در ردیف های بالا باشیم.

این مرجع تقلید افزود: هرچه پیشرفت بیشتر حاصل شود علاقه مردم به نظام بیشتر و این امر باعث اقتدار نظام اسلامی می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: هرکجا پیشرفت علمی باشد ما آن را تبلیغ دین و نظام می دانیم و این مساله باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به کاربرد رسانه ها ابراز داشت: رسانه یک شمشیر دو لبه است که هم مشکلات را حل می کند و هم گاهی استفاده های نادرستی از آن می شود و بسیاری از مشکلات و معضلات به ویژه مفاسد اخلاقی نیز از این طریق است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: باید تا آن جایی که امکان دارد، جلوی جنبه های منفی کاربرد ارتباطات و رسانه را گرفت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با بیان توصیه هایی به مسؤولان شرکت مخابرات تصریح کرد: نفراتی که در پست و مقام ها قرار می دهید، از افراد دلسوز باشد تا بتوانند نظارت لازم داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قم پایتخت فرهنگی جهان تشیع و اسلام است، خواستار توجه ویژه به این شهر شد و گفت: این ویژگی و موقعیت برجسته ایجاب می کند که شما در این مسائل به ویژه در امور فرهنگی امتیازاتی برای این شهر قائل شوید.

این مرجع تقلید یادآور شد: شما می توانید غفلتی که دولت نسبت به مسائل فرهنگی قم دارد را به سهم خود و با برنامه ریزی مناسب جبران کنید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: در قم سودآوری را مدنظر قرار ندهید تا حوزویان بتوانند از این مسائل استفاده و علوم و معارف اهل بیت(ع) را به همه دنیا صادر کنند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات