۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۰۵۲۶۷
در دیدار شماری از طلاب خواهر مدرسه علمیه معصومیه مطرح شد؛

انتقاد آیت‌الله نوری همدانی از نگاه ابزاری غرب به زن

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با اشاره به دیدگاه های مترقی اسلام درباره جایگاه و نقش زنان و بانوان، از نگاه ابزاری غرب به بانوان انتقاد کرد و خواستار الگو گیری بانوان از شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) شد.
 آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر دوشنبه در دیدار شماری از طلاب خواهر مدرسه علمیه معصومیه، با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به بیان فضائل و مناقب این بانوی بزرگوار پرداخت و گفت: حضرت فاطمه(س) اسوه و الگوی زنان و بانوان است و جامعه باید از ایشان الگو بگیرد.

این مرجع تقلید با انتقاد از نگاه ابزاری غرب به زن، تاکید کرد: غرب با نگاه ابزاری به زن جایگاه حقیقی بانوان را تنزل داده است، اما دین اسلام به زن، منزلت حقیقی و اجتماعی داده است که در سایه رعایت شؤونات اسلامی و دینی می تواند در عرصه های مختلف نقش آفرین باشد.

وی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر در منطقه، موج بیداری خیزش اسلامی را به برکت انقلاب اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: اوباماها، دیکتاتورها، و حکام دست نشانده غرب باید بدانند صلاحیت حکومت بر مردم را ندارند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: مردم این شرایط را تحمل نکرده و در برابر ظلم و جور بپا خاسته اند و امروز در کشورهای مختلف جهان به ویژه منطقه خاورمیانه مردم حرکت گسترده ای را آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران استکبار و استبداد در ایران را کنار زد و مردم را بیدار کرد، ابراز داشت: مدعیان حقوق بشر با دستمایه قرار دادن این گونه شعارها و دم زدن از دموکراسی برای مردم جهان لالایی می خواندند و آنها را در خواب غفلت نگه داشته بودند.

این مرجع تقلید بیان داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل شرایط عوض شد و مردم دنیا به تدریج به آگاهی و هوشیاری رسیدند و امروز ما گوشه هایی از این بیداری را شاهد هستیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید قدر این انقلاب را بدانیم و برای حراست از آن به خوبی انجام وظیفه کنیم، یادآور شد: روحیه شجاعت و ایمان ملت ایران باعث هراس دشمنان نظام شده است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد: اگر ایمان و روحیه جهادی و شهادت طلبی ملت ایران نبود، به طور یقین آمریکا و استکبار قبل از آن که به سراغ عراق و افغانستان برود به سراغ ما آمده بود. /924/
ارسال نظرات