۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۰۵۳۷۵
امام جمعه بابل:

فرهنگ ایثار و شهادت تنها با تبعیت از ولایت فقیه تداوم خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل، مهم ترین وصیت و توصیه شهدا را تبعیت و اطاعت محض از ولایت فقیه و رهبری انقلاب دانست و گفت: امروز تبعیت از ولی فقیه زمان مهم ترین راه عمل به وصیت نامه شهدای عزیز است
امام جمعه بابل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل، روز گذشته در یادواه شهدای جهاد کشاورزی در این شهرستان، ضمن بر شمردن اهمیت یاد، نام و راه ارزشمند شهدا در پاسداری از اصول انقلاب و پیروی از ولایت اظهار داشت: شهدا‌با همه وجود برای پاسداری از انقلاب اسلامی که استمرار حرکت انبیاء است جان فشانی کردند.

وی با تاکید بر ضرورت تداوم برنامه ها و مراسم های پاسداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری نباید به ظرفیت های زمانی محدود شود و تنها به برگزاری یادواره ها اکتفا کنیم زیرا مسیر شهدا مسیری است که درآن تابلو ها و نمادهای اصیل و آرمانی انقلاب اسلامی در معرض تماشای همگان گذاشته می شود.

حجت الاسلام روحانی، شهدا را از شاگردان راستین مکتب حضرت زهرا(س) برشمرد و افزود: شهدا کسانی بودند که با ذکر یا زهرا به هنگام نبرد با کفار سراز پا نشناخته و توجه آنها تنها عبودیت پروردگار متعال و تبعیت و پیروی از ائمه معصومین و امام شهیدان بوده است.

امام جمعه بابل با اشاره به این که خوشبختانه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی ما نهادینه شده است، گفت: هر قدر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تقویت شود، در تثبیت و تعالی نظام اسلامی مؤثر است و آنچه کشور ما را پس از سی سال به عنوان قدرت فرهنگی و نظام پر قدرت در عرصه‌های گوناگون مطرح کرده جایگاه والای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که شهدا همیشه تاریخ زنده و جاودان خواهند ماند، ادامه داد: شهیدان با نثار خون خود استقلال، عزت، آرامش و امنیت را برای کشور به ارمغان آوردند و‌ وظیفه امروز ما ادامه راه آنها در پیروی و فرمانبری از ولی‌فقیه زمان است.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی، افزود: فتنه‌انگیزی‌ها نشان‌دهنده اوج عصبانیت آنان از استقلال و آزادگی ملت ما است که باید با بصیرت و بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت خنثی‌سازی آن تلاش کنیم.

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء، برگزاری یادواره شهدا را اقدامی مثبت دانست و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و ایجاد وحدت و همدلی در میان مردم است.

حجت الاسلام روحانی، فرهنگ شهادت را از والاترین فرهنگ‌های ارزشی در جهان اسلام برشمرد و تصریح کرد: احیاء فرهنگ شهدا تنها با ادامه راه شهدا و تبعیت از ولایت فقیه تداوم خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: جوانان برومند ایران اسلامی همواره در وصیت‌نامه‌هایشان از فرهنگ جهاد و شهادت و در واقع از کارآمدی این فرهنگ صحبت کردند و جان خودشان را هدیه‌ای برای پیشرفت اهداف اسلام و برای بقای جمهوری اسلامی دانستند.

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل، مهم ترین وصیت و توصیه شهدا را تبعیت و اطاعت محض از ولایت فقیه و رهبری انقلاب دانست و گفت: امروز تبعیت از ولی فقیه زمان مهم ترین راه عمل به وصیت نامه شهدای عزیز است.

امام جمعه بابل در ادامه سخنان خود با گرامیداشت سالرزو ولایت حضرت فاطمه(س) ولادت آن حضرت را مصادف با همه ارزش‌های بزرگ دانست که خداوند به برکت فاطمه (س) در جهان خلق کرده است./950/پ202/س
ارسال نظرات