۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۴
کد خبر: ۱۰۵۴۰۳
استاد حوزه و دانشگاه:

الگوی فاطمی چراغ هدایتی برای رسیدن بانوان به سعادت واقعی است

خبرگزاری رسا ـ یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که حفظ حجاب جایگاه ارزشمندی به زنان می دهد، گفت: حجاب زنان را بلند مرتبه و در مقابل دست و نگاه گناه آلود مردان را محدود می کند.
حجاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، افخم السادات حسینی، استاد حوزه و دانشگاه روز گذشته در همایش کرسی های آزاد اندیشی با موضوع «حجاب محدودیت است یا مصونیت؟» که به همت دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان برگزارشد با اشاره به این که با دانش این عالم نمی توان به حقیقت حجاب پی برد، اظهار داشت: حجاب عامل آزادی و امنیت زنان است و به معنای اسارت و محدودیت برای او نیست.

وی افزود: امروز جوامعی که ابتذال را برای ما می خواهند، خود پایبند به اصول و قوانینی مخالف آنچه هستند که برای ما تبلیغ و تریج می کنند.

حسینی به برخی از ضوابط پوشش در دانشگاه های بزرگ جهان از جمله دانشگاه منچستر اشاره کرد و گفت: دانشجویان در دانشگاه های بزرگ تابع قوانین و ضوابط ویژه ای هستند تا ظاهر عمومی آنها از افراد غیر دانشجو باز شناخته شود و زنان در این دانشگاه ها مجاز به استفاده از رنگ موهای آنچنانی و زیور آلات و حتی لاک زدن و لباس های کوتاه پوشیدن نیستند.

استاد حوزه و دانشگاه به برخی از قوانین دانشگاه های بزرگ دنیا برای مردان اشاره کرد و گفت: مردان نیز پابند به قوانین بوده و مجاز به استفاده از گردن بند و گوشواره و عینک های بزرگ تر از سایز معمولی نیستند و در این دانشگاه ها پوشیدن لباس های کوتاه تر از حد نرمال و لباس های یقه باز و بدن نما ممنوع است.

حسینی با بیان این که با دانش دنیایی نمی توان شکوه آثار حجاب را بیان کرد، اظهار داشت: اسلام دین سخت گیری نیست، اما تبرج و خود نمایی را برای زنان به جز برای محارمشان، جایز نمی داند.

وی افزود: مادران گوهر عفاف و پاکدامنی را به دختران خود منتقل کنند تا با حفظ حجاب در خود به احساس حرمت خود ارزشمندی برسند.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: برهنه شدن و کشاندن رفتارهای جنسی به کوچه و خیابان به آدمی ارزش نمی دهد و انسان را از احساس ارزشمندی بی بهره می دارد.

وی با بیان این که حفظ حجاب احساس ارزشمندی به زنان می دهد ادامه داد: حجاب زنان را بلند مرتبه می کند و در مقابل دست و نگاه گناه آلود مردان را محدود می کند.

حسینی، مدگرایی و مصرف گرایی را مهم ترین عامل بدحجابی دانست و گفت: رواج خود شیفتگی و بروز شخصیت های خودشیفته در جوامع مدرن موجب شده تا انسان ها به خود مشغول شوند و در نتیجه چالش های هویتی بروز کند.

وی، نوگرایی و میل به امروزی شدن جوانان، هر روز با یک رنگ و مدل لباس را از مشخصه های مد و مد گرایی دانست و افزود: خود آرایی و زینت در اسلام جایگاه ویژه خود را دارد و موجب آثار شادی و تعالی در روح انسان می شود و در مقابل ژولیدگی و پریشانی را در تعارض با فطرت انسان می داند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: هرچند اسلام توصیه به خود آرایی دارد، اما هرگز این امر را منحصر به زینت ظاهر نمی کند، بلکه آراستگی به فضایل معنوی و اخلاقی را که زمینه ساز سعادت و کمال روحی اوست را مهم تر از آراستگی ظاهر می شمارد.

وی، دانشجویان را به مطالعه در سیره زنان نمونه اسلام از جمله حضرت فاطمه الزهرا(س) فراخواند و تاکید کرد: دانشجویان حرمت دانشگاه را که مکان مقدسی برای تعلیم و تریبت و تهذیب نفس است را نگه دارند.

خانم حسینی، سیره حضرت فاطمه زهرا(س) را بهترین الگو برای زنان جامعه دانست و با بیان این که فرهنگ فاطمی بهترین سد در برابر هجوم گسترده فرهنگ غربی است، خاطرنشان کرد: الگوی فاطمی چراغ هدایتی برای رسیدن بانوان به کمال و سعادت واقعی خواهد بود. /950/
ارسال نظرات