۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۰۵۴۰۸
امسال؛

بیش از 90 امامزاده مازندران بازسازی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از بازسازی و مرمت 97 امامزاده استان در سال جدید خبر داد.
امامزاده


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، عصر روز گذشته در مراسم کلنگ‌زنی طرح جامع توسعه حرم مطهر آستانه امامزاده عباس (ع) ساری که با حضور آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار برگزار شد، از بازسازی 97 امامزاده و بقلع متبرکه استان در سال جدید خبر داد و گفت: این طرح های عمرانی با مشارکت مردمی صورت خواهد گرفت.

وی اماکن متبرکه و امامزادگان را بهترین مکان برای افزایش معنویت دانست و با بیان این‌که اجرای طرح جامع در سطح امامزاده های استان در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد، افزود: خوشبختانه در طول چند سال اخیر اقدامات بسیار مناسبی در جهت بازسازی اماکن متبرکه استان صورت گرفته است.

حجت الاسلام سهرابی، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را یکی دیگر از مهم ترین برنامه های سازمان اوقاف در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، اعزام روحانی و اقامه نماز جماعت در سطح امامزاده های استان از برنامه‌هایی است که به صورت مستمر در استان برگزار می شود.
 
وی در ادامه با اشاره به این که امامزاده عباس (ع) ساری از امامزادگان شاخص استان است که دارای کرامت های بسیاری است، افزود:
 توسعه حرم امامزاده عباس از سال ها قبل در برنامه اوقاف استان قرار داشت و با نشست ها و جلسات مختلف و هماهنگی با میراث فرهنگی استان موفق به اجرای آن شدیم.

حجت الاسلام سهرابی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه بر آن است که بقاع متبرکه سبک و سیاق خاص خود را داشته باشد و فضایی ایجاد شود که جوابگوی مردم باشد که متأسفانه فضای امامزاده عباس(ع) جوابگوی زائرین و مسافرین نیست.

وی با بیان این که طرح جامع امام‌زاده عباس ساری در سه فاز قابل اجرا است، ادامه داد: فاز اول شامل نقشه و سازه و معماری، فاز دوم آن شامل پی کنی و اسکلت بندی با هزینه ای بالغ بر شش میلیارد ریال  و فاز سو نیز شامل دیوارچینی و عملیات تکمیلی است که هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد ریال پیش بینی می شود.

مدیر کل اوقاف مازندران گفت: کل مساحت طرح هزار و 800 متر مربع است و مساحت رواق های صحن حدود 200 متر را شامل می شود.

وی افزود: گسترش امام زاده عباس ساری آسیبی به بقعه نمی‌زند و آن را از حالت میراث فرهنگی بودن خارج نمی‌کند و اجرای طرح جامع بازسازی امامزاده عباس ساری، تخریب میراث فرهنگی را به همراه ندارد.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که بحث اجرای طرح جامع امام‌زاده عباس ساری از پروژه‌های ملی محسوب می‌شود، اظهار داشت: برای آزادسازی و تعریض خیابان امام‌زاده عباس (ع) مبلغ پنج میلیارد ریال از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری برای آزادسازی معبر در سال جاری در دستور کار قرار گرفت./905/پ202/س

ارسال نظرات