۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۰۵۹۷۴
در آستانه سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی؛

عملیات اجرایی ساماندهی محور فرهنگی تاریخی بیت امام راحل در قم آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ در آستانه سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و در مراسمی با حضور استاندار قم، عملیات اجرایی ساماندهی محور فرهنگی تاریخی بیت حضرت امام(ره) در قم آغاز شد.
حجت الاسلام موسي پور، استاندار قم
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام محمد حسین موسی پور در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: تاریخ پرفراز و فرود انقلاب اسلامی روزهای تلخ و شیرین، پرخاطره و ماندگار زیادی را به خود دیده است اما یوم الله 12 بهمن، شیرین ترین روز تاریخ انقلاب محسوب می شود.

وی افزود: در چنین روزی یک مرد الهی از سلاله انبیاء و ذریه زهرای اطهر با ید بیضای موسایی و دم مسیحایی مثل باران رحمت بر کویر تفتیده و پر از ظلم و ستم تباهی فرو ریخت و حیات مجددی به این ملت که به همه مظلومان تحت ظلم وستم عالم بخشید.

استاندار قم از 14 خرداد سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی به عنوان تلخ ترین روزهای تاریخ انقلاب یاد کرد و افزود: 14 خرداد روزی است که یک ملت یک دل و یک صدا در غم فراق رهبر و مرید خود یکپارچه آه و درد و ناله و ضجه شد.

حجت الاسلام موسی پور با تاکید بر لزوم ساماندهی محوطه بیت تاریخی حضرت امام در قم تصریح کرد: جای بسی امیدواری است که در آستانه سالگرد ارتحال چنین مرد ملکوتی که ما را از حضیض ذلت به اوج عزت رساند شاهد آغاز عملیات اجرایی محور تاریخی فرهنگی و مذهبی بیت حضرت امام و مسجد سلماسی هستیم.

وی با اشاره به ویژگی های این محور تاریخی مذهبی خاطرنشان کرد: بیت تاریخی حضرت امام در محله قدیمی یخچال قاضی به عنوان کانون درس و مبارزه و محل تکوین و هدایت مبارزات آن روح الهی بوده و خاطرات ماندنی زیادی در خاطره خود ثبت کرده است.

استاندار قم با اشاره به این که این محور و محیط های پیرامونی آن از جمله میدان روح الله باید به شایسته ترین شکل و به بهای قدمت و تاریخی که دارد سامان یابد افزود: در ساماندهی این مسیر باید از نظرات و مشورت همه صاحب نظران از جمله هنرمندان ، مورخان و کارشناسان بهره گرفت.

حجت الاسلام موسی پور با بیان این که در ساماندهی این محور فضاهای مختلفی با کاربری های فرهنگی پیش بینی شده است، بر لزوم تسریع در آغاز عملیات اجرایی ساخت موزه انقلاب اسلامی در این مکان تاکید کرد.

وی احداث موزه مراجع و علما را از دیگر فضاهای مدنظر در این مکان یاد کرد و افزود: باید برای ساخت این موزه و سایر طرح های مدنظر، طرحی مناسب و متناسب با معماری اسلامی تهیه شود./917/د102/ص

استاندار قم با اشاره به این که قم شهری تاریخی مذهبی است گفت: عمران و آبادانی و احیای بافت های فرسوده در این شهر بایدمنوط به حفظ این ویژگی بوده و ساخت و سازها نباید لطمه ای به اصالت و هویت واقعی قم وارد نماید.
ارسال نظرات