۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۱۰۶۰۲۹
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

خانه فرهنگ دیجیتالی در مساجد تبریز راه‌اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ خانه‌های دیجیتالی 10 مسجد استان آذربایجان شرقی امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبریز افتتاح شد.
حسيني - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز با سفر به استان آذربایجان شرقی و تبریز مجتمع فرهنگی دیجیتالی 29 بهمن این شهر را افتتاح کرد.

وی همچنین خانه فرهنگی دیجیتال مسجد طفلان مسلم تبریز را به همراه 9 خانه دیجیتال دیگر در مساجد استان افتتاح و برای شرکت در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور آیت الله شبستری نماینده ولی فقیه در استان برگزار خواهد شد، به سمت استانداری حرکت کرد.

علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این مراسم با ارایه گزارشی از روند راه اندازی مراکز فرهنگی دیجیتال در استان اظهار داشت: مجتمع فرهنگی دیجیتالی 29 بهمن تبریز به مساحت 700 متر مربع دارای پنج بخش اصلی شامل کافی نت، گیم نت، نرم افزارهای یارانه ای، کلاس های آموزش تخصصی در حوزه رسانه های دیجیتال، کارگاه تخصصی تولید نرم افزارهای فرهنگی با استفاده از دستگاه های پیشرفته می باشد.

وی ادامه داد: قسمت مونشن کپچر (تولید کننده انیمیشن و گیم) از دیگر بخش های مهم این مجتمع است که در واقع مرکز توزیع نرم افزار های تولیدی دارای مجوز کشور می باشد.

داننده با بیان این‌که پنج میلیارد ریال برای ساخت مجتمع فرهنگی دیجیتالی 29 بهمن تبریز هزینه شده ادامه داد: 10 خانه فرهنگ دیجیتالی در مساجد آذربایجان شرقی راه اندازی شده که از این تعداد سه خانه فرهنگ دیجیتالی در تبریز و بقیه در شهرهای هادیشهر، اهر، آذرشهر، عجبشیر، بناب و مراغه وجود دارد.

گفتنی است، بازدید از مقبره دو کمال، بازدید از منزل استاد شهریار، بازدید از مقبره الشعرا،‌ بازدید از خانه مشروطیت و شرکت در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی از دیگر برنامه های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تبریز است./935/پ202/س
ارسال نظرات