۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۱۰۶۰۹۶
کارشناس معاونت تهذیب حوزه:

امام خمینی بنیان‌گذار حکومت مردم سالاردینی در جهان شناخته می شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه قم گفت: شجاعت امام خمینی موجب شد تا در اندیشه‌ورزی دچار حرکت‌های عجولانه نشود و با درایت و نظر بلند با موقعیت‌ها برخورد کند.
امام خميني ره


حجت الاسلام عبدالرضا یزدانی، کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه قم در گفت ‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: امام خمینی(ره) دارای شخصیتی جامع بود و به عنوان یک الگو برای نسل جوان حوزه علمیه محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: امام خمینی در کنار تحصیل علم و دانش توجه جدی به تهذیب نفس داشتند و دو بال علم و تقوا را با هم همراه کرده بودند.

محقق حوزه علمیه قم با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری پیرامون توجه طلاب به تحصیل و تهذیب بیان داشت: راز موفقیت بزرگان علمی حوزه‌های علمیه توجه به عنصر ایمان و اخلاق در کنار مجاهدت‌های علمی بوده است.

وی اظهار داشت: امام خمینی با دو نیروی تحصیل و تهذیب به جایی رسید که اساتید ایشان می گفتند، آقا روح الله دنیا را تکان داد.

کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه با اشاره به ویژگی احترام به استاد و نظم در زندگی شخصی امام خمینی(ره) ادامه داد: اهمیت دادن به حقوق اساتید و توجه به نظم و برنامه داشتن از رموز موفقیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: امام خمینی(ره) به تجهد و شب‌ زنده‌داری اهمیت می‌داد و نقل شده که همراهان ایشان در سفر تبعید به عراق از صدای گریه سحرگاهی ایشان از خواب بیدار می‌شدند.

وی اظهار داشت: امام خمینی(ره) دین را با سیاست و سیاست را با دین می‌دید و بین این دو فاصله‌ای قائل نبود.

کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) دین را در راس هرم جامعه و در موضع حکومت توصیف می‌کرد، ادامه داد: امام خمینی هدف از حکومت را حاکمیت دین در جامعه می‌دانستند و در این راستا تلاش می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی مدل حکومت مردم سالاری دینی را بنیان نهاد، ادامه داد: امام با اندیشه خود، حکومتی را درانداخت که ضمن احترام به رای اسلام، ارزش های دینی نیز حفظ می شود.

این دانش آموخته مرکز مدیریت مسجد اظهار داشت: شجاعت امام خمینی موجب شد تا او در اندیشه‌ورزی دچار حرکت‌های عجولانه نشود و با درایت و نظر بلند با موقعیت ها برخورد کند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات