۱۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۰۶۱۳۵
نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

امام خمینی نگرش حوزه و جامعه را نسبت به فقه دگرگون کردند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرم آباد، با بیان اینکه امام خمینی(ره) نگرش حوزه و جامعه را نسبت به فقه دگرگون کردند، از ایشان به عنوان احیاگر اصل مترقی ولایت فقیه و اسلام ناب محمدی یاد و تاکید کرد: باید با تمام وجود راه و آرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را ادامه دهیم.
حجت الاسلام والمسلمين سيد احمد مير عمادي، نماينده ولي فقيه و امام جمعه خرم آباد
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، امام جمعه خرم‌آباد و نماینده ولی فقیه در استان لرستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ایام سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت.

وی گفت: بدون تردید امام راحل یک شخصیت بی نظیر، ممتاز و جامعی بودند که توانسته اند منشا تحول عظیم در جامعه بشوند و امت اسلام را به اصالت هایش توجه بدهند و اسلام ناب محمدی را به صحنه اجتماع، زندگی و سیاست آورند.

امام جمعه خرم آباد گفت: جامعیت حضرت امام(ره) را در صفات گوناگونی که در ایشان بود می توان مشاهده کرد، توکل ایشان همواره به خدا بود و از هیچ قدرتی هراسی نداشتند و با شجاعت تمام اندیشه های اسلامی را مطرح می کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام به نقش مردم در همه ابعاد توجه ویژه ای قایل بودند، ابراز داشت: ایشان همواره مسؤولان را به خدمتگذاری بیشتر به مردم به ویژه محرومان و کپرنشیان که سهم عمده ای در انقلاب داشتند توصیه می کردند.

امام جمعه خرم آباد ابراز داشت: قاطعیت، صلابت، ساده زیستی، دوری از تعلقات دنیوی، زهد، خدامحوری، دنیا گریزی و روحیه مردمی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه سبب شد که مردم کشورهای مختلف ایشان را از عمق جان دوست بدارند و به ایشان عشق بورزند.

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی منطقه در حقیقت نتیجه اندیشه های والای حضرت امام(ره) است، تاکید کرد: پیام ها و سخنان امام به مسلمانان در مناسبت های گوناگون نشان می دهد که ایشان تنها به مردم ایران توجه نداشتند و خوشبختانه امروز این تفکر به ثمر نشسته است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه افزود: بیداری اسلامی ناشی از اندیشه های امام است، همان گونه که ایشان پیش بینی کرده بودند باید حاکمان مستبد و ظالم ریشه کن شوند و مسلمانان سرنوشت خود را در اختیار گیرند.

امام جمعه خرم آباد، در تحلیل خود از جریان شناسی و نحوه برخورد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با جریان های انحرافی، ایشان را فردی سازش ناپذیر در مقابل این گونه افراد و جریان ها توصیف کرد.

وی ابراز داشت: امام(ره) در برابر چند گروه از جمله ظالمان، مستکبران و جریان های انحرافی از قبیل منافقان، گروه های الحادی، مارکسیست ها و ملی مذهبی ها با قاطعیت برخورد کردند.

این استاد حوزه های علمیه تأکید کرد: حضرت امام(ره) حتی یک جمله ای مبنی بر تایید آنها نگفت و در برابر جریان های انحرافی و التقاطی افشاگری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی بیان داشت: حکمی که امام در برابر جریان ملی گرایی صادر کردند حکم حکومتی بود، امام(ره) آنها را طرد کردند و گفتند خطر اینها از دیگر گروه ها بیشتر است.

وی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب نیز امام خمینی(ره) هرگز اجازه عرض اندام به گروه های انحرافی ندادند و در برابر آنها با قاطعیت و صلابت ایستادگی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همچنین با پیام های حکیمانه خود از شهدایی که در مقابله با این قبیل جریان ها به درجه رفیع شهادت نائل شده بودند تجلیل کردند.

امام جمعه خرم آباد تاکید کرد: حضرت امام رضوان الله تعالی علیه حقیقتا منشا خیرات و برکات فراوانی در جامعه و برای اسلام و مسلمین بودند، ایشان اسلام ناب را به دنیا عرضه داشتند و خوشبختانه امروز اسلام ناب در دنیا نقش آفرینی می کند و جایگاه خود را پیدا کرده است.

این استاد حوزه های علمیه با اشاره به برجستگی های علمی حضرت امام(ره) اظهار داشت: امام خمینی(ره) نگرش حوزه و جامعه را نسبت به فقه دگرگون کردند و زمان و مکان را در اجتهاد دخالت دادند و اصل ولایت فقیه را احیا کردند.

وی با تاکید بر اینکه امام راحل احیاگر اسلام ناب محمدی هستند و همه اشخاص و بزرگان بر این مساله اعتراف و اذعان دارند، گفت: نظام اسلامی برکت وجودی امام راحل است و باید از این نعمت قدردانی کنیم و راه، خط و آرمان امام را ادامه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی افزود: ایشان روح عزت را به مسلمانان دادند و امروز عزت و عظمتی که اسلام و مسلمانان در دنیا دارند به برکت انفاس قدسیه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران است. /924/ت302/ج
ارسال نظرات