۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۰۶۲۷۸
به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛

نشست مدیریت تحول پارادایمی علوم انسانی در ایران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ گروه های فلسفه علوم انسانی و مدیریت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نشست علمی تخصصی مدیریت تحول پارادایمی علوم انسانی در ایران را برگزار می‌کنند.
عكس آرشيو
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، این نشست با هدف شناخت پیش فرضها، الزامات و راهکارهای تغییر و تحول پارادایمی در علوم انسانی در کشور برگزار خواهد شد و طی آن تنی چند از صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی در عرصه علوم انسانی به بحث و تبادل نظر می پردازند.

تحول پارادایمی علوم انسانی در ایران به معنای صحیح آن، طراحی و تدوین هستی شناسی، معرفت شناسی و روش شناسی متمایز از علوم انسانی موجود، را شامل می شود که با اصالت متافیزیک به جای فیزیک، به توصیف، تحلیل و تبیین زندگی اجتماعی در مسیر تحقق حقایق الهی در دنیای اجتماعی مردم بپردازد.

این تغییر پارادایمی نیازمند نگاهی جدید به مبانی منطقی، نظری و روش شناختی علوم انسانی است و تحقق آن تفاهم نظری بر مسیر ایجاد تحول در بین متولیان تحول علوم انسانی را می طلبد.

تمرکز بر مشکلات علوم انسانی و اصرار بر حل مشکل از طریق مشکل به جای تبدیل آن به مسأله، معضل اساسی فعلی در مسیر تحول علوم انسانی در ایران است.

چیستی تحول در علوم انسانی و مدیریت تحول در علم(با تاکید بر علوم انسانی) دو محور عمده این نشست خواهد بود که نخستین گام در دست یابی به الگوی کارآمد و روشنی جهت ایجاد تحول در علوم انسانی در ایران به شمار می رود.

نشست علمی تخصصی مدیریت تحول پارادایمی علوم انسانی در ایران از ساعت 9 تا 12 روز پنجشنبه 19/3/90 در محل اتاق جلسات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی طبقه ششم به نشانی تهران، خیابان فلسطین، فلسطین شمالی، شماره 101 برگزار خواهد شد. /901/د102/ص
ارسال نظرات