۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۰۶۳۷۵

گسترش فعالیت‌ سایبری در حوزه علمیه آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ طلاب مدارس علمیه آذربایجان شرقی به همت واحد فناوری و اطلاعات مرکز مدیریت استان با فناوری‌های جدید ارتباطی و اطلاعاتی آشنا می‌شوند.
اينترنت
علی رضاپور، مسؤول واحد فناوری و اطلاعات حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: بهره‌مندی طلاب علوم دینی از فناوری های نوین و حضور مؤثر و فعال در فضای سایبر ضرورتی اجتناب ناپذیر در عصر ارتباطات و اطلاعات است.

وی آشنایی طلاب و مبلغان حوزوی با مبانی رایانه و اینترنت را مورد تاکید قرار داد و گفت: روزانه هزاران مقاله علمی و پژوهشی در فضای سایبر منتشر می‌شود که بهره‌مند‌نشدن طلاب از این مسائل در دراز مدت با نتایج مطلوبی همراه نخواهد بود.

رضاپور با بیان این‌که پاسخگویی به شبهات روز و آشنایی با مواضع دشمن ضرورت فعالیت مبلغان حوزوی است، خاطر‌نشان کرد: هم اکنون طلاب مدارس علمیه تبریز، بناب و مراغه بیشترین بهره‌مندی را از اینترنت پرسرعت در آذربایجان شرقی دارند.

مسؤول واحد فناوری و اطلاعات حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی‌‌ خاطر‌نشان کرد: ماه گذشته امتحانات شفاهی طلاب تبریز از طریق سیستم ویدئو کنفرانس و برقراری ارتباط با معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در قم برگزار شد.

وی در ادامه از تشکیل کلاس‌های آموزشی ICDL در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان خبر داد و گفت: این دوره‌ها با هدف ارتقای سطح دانش رایانه‌ای و آموزش مهارت‌های هفتگانه کادر مرکز و مدارس علمیه استان در حال برگزاری است.

رضاپور در ادامه با اشاره به تجهیز کلیه مدارس استان به کیوسک‌های اطلاع رسانی اظهار داشت: دسترسی سریع طلاب به وضعیت تحصیلی و نمرات درسی خود از مهم‌ترین اهداف این اجرای این طرح است./935/پ 202/س
ارسال نظرات