۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۰۶۶۰۸

اساسنامه بنیاد آیت فضل در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح می‌شود

خبرگزاری رسا ـ اساسنامه بنیاد علمی، فرهنگی و پژوهشی آیت فضل برای تصویب نهایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح خواهد شد.
حجت الاسلام حميد بني فضل
حجت الاسلام حمید بنی فضل، فرزند آیت الله شیخ مرتضی بنی فضل(ره)، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: بنیاد آیت فضل به همت شاگردان مرحوم آیت الله بنی فضل، نماینده فقید مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری راه اندازی شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: نشر آثار مرحوم آیت الله بنی فضل و دیگر علمای بزرگ آذربایجان، جذب نخبگان حوزوی و دانشگاهی، تاسیس مدارس و آموزشگاه‌های علمی و پژوهشی در جهت گسترش معارف اسلامی و تربیت نیروهای نخبه برای حوزه‌های علمیه از مهم‌ترین اهداف این بنیاد خواهد بود.

فرزند آیت الله شیخ مرتضی بنی فضل با تشریح بخشی از اهداف و وظایف بنیاد آیت فضل گفت: جذب بزرگان عرصه علم و فرهنگ و پژوهش از میان علما، فضلا و محققان حوزه‌های علمیه و اساتید متدین و انقلابی دانشگاه‌ها جهت استفاده در زمینه‌های مختلف علمی اجتماعی و دینی، نشر و ترویج آثار علمی فرهنگی فقهی و حقوقی آیت الله بنی فضل و سایر علما و شخصیت‌ها و همچنین تبیین عقاید فرق ضاله و مقابله با آنها در جامعه و تبیین عقاید حقه شیعه از مهم‌ترین اهداف این بنیاد است.

وی تأسیس مدارس و مراکز آموزش عالی و آموزشگاه‌های علمی جهت تربیت نخبگان و آینده‌سازان متدین و متعهد و معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون اساسی به خصوص اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه و برگزاری و برپایی نشست‌ها و همایش‌ها و سمینارهای علمی فرهنگی مذهبی را از دیگر اهداف این بنیاد برشمرد.

فرزند مرحوم آیت الله فضل خاطر‌نشان کرد: همه مؤسسان بنیاد از علمای اعلام و از شاگردان آیت الله بنی فضل(ره) بوده و خدمات فراوانی به نظام اسلامی داشته اند.

مدیر سابق حوزه علمیه استهبانات اظهار داشت: حجت الاسلام سیدمحمد رضا میر تاج الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهور؛ حجت الاسلام سید محمد جواد فقیه از علمای اصفهان، حجت الاسلام سیدداوود روحانی اصل از فعالان و مبارزان قبل و بعد از انقلاب، علی ربانی از مبارزان قبل و بعد از انقلاب و نماینده سابق مردم قم در مجلس را از مؤسسان بنیاد آیت فضل معرفی کرد.

وی همچنین حجت الاسلام علی عباس زاده دادستان سابق تبریز و رئیس دادگاه تجدید نظر، بهلول علیزاده رئیس یکی از شعبات دادگاه تجدید نظر، حجت الاسلام علی کریم زاده از اساتید حوزه علمیه قم و تبریز، حجت الاسلام عبدالرحیم اباذری محقق و مؤلف مرکز اسناد انقلاب اسلامی، حجت الاسلام محمدرضا باباخانی از فضلای حوزه علمیه قم و مدیر مدرسه فقهی آیت الله شبیری زنجانی در قم، حجت الاسلام قربانعلی شجاعی از فضلای حوزه علمیه قم، حجت الاسلام خلیل خلیلی از فضلای حوزه علمیه قم، حجت الاسلام کریم شائق نیک نفس، امام جمعه سابق خسروشهر را از دیگر مؤسسان این بنیاد دانست.

حجت الاسلام بنی فضل با اشاره به دعوت از اساتید، علما و نخبگان حوزه و دانشگاه کشور برای قبول عضویت در شورای عالی بنیاد آیت فضل خاطر‌نشان کرد: هیئت مدیره بنیاد از سوی این شورا انتخاب شده و بر کلیه فعالیت‌های آن نظارت خواهند داشت.

مدیر بنیاد آیت فضل با اشاره به مراحل راه اندازی این مرکز علمی پژوهشی اظهار داشت: اساسنامه بنیاد علمی، فرهنگی و پژوهشی آیت فضل برای تصویب نهایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح خواهد شد./935/ت302/س
ارسال نظرات