۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۱۰۷۱۱۱

تفکیک مذهبی مسلمانان برای شکستن نهضت‌های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی مجتمع عالی امام خمینی(ره) گفت: باید بحث‌های اختلافی را کنار گذاشت و در راه تعالی اسلام و امت واحده اسلامی تلاش کرد.
بيداري اسلامي


حجت الاسلام رضا بخشایش، عضو هیئت علمی مجتمع عالی امام خمینی(ره) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: بیداری اسلامی حرکتی است که احیای هویت اسلامی و بازگردان عزت اسلامی را دنبال می کند و درصدد است تا ارزش های پایمال شده انسان مسلمان را زنده کند.

وی بیان داشت: امام خمینی(ره) تلاش کرد تا انقلاب اسلامی ایران که جریانی علیه ظلم و ستم نهادینه شده استعمار است در ایران محدود نشود بلکه در سراسر دنیای اسلام لرزه بر تن مفسدان بیندازد.

این استاد دانشگاه بیان داشت: نمی توان نقش انقلاب اسلامی ایران را در بیداری اسلامی انکار کرد، زیرا ایران اسلامی با وجود هجمه‌های سنگین اقتصادی، روانی، سیاسی و فرهنگی توانسته است کارآمدی خود رانشان دهد.

وی بیان داشت: امام خمینی(ره) با ایجاد تفکر انقلابی و مخاطب قرار دادن مردم کشورهای اسلامی تلاش کردند تا ملت های مسلمان را از زیر یوغ دشمن خلاص کنند.

محقق حوزه علمیه قم، بیان داشت: در سفری که به کشور سریلانکا داشتم، استاد دانشگاهی که در سن پیری به سر می برد و از اهل سنت آن کشور بود،، گریه می کرد و می گفت این امام خمینی(ره) بود که عزت را به جامعه ما برگرداند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران محبوب دل تمامی امت های اسلامی است، ادامه داد: تقسیم جامعه به سنی و شیعه از اهداف شیطانی دشمنان است.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز با نگاه دقیق می توان مقصد دشمن را در تفکیک مذهبی مسلمانان و سودجویی از این مسیر مشاهده کرد.

وی بیان داشت: باید بحث های اختلافی را کنار گذاشت و در راه تعالی اسلام و امت واحده اسلامی تلاش کرد.

این پژوهشگرعلوم عقلی اظهار داشت: به نظر من حتی باید تبلیغ علیه مسحیت و یهودیت را کنار گذاشت و تا آن مقدار که اصل خدا را اثبات می کنند، مانع تراشی نکنیم چون بحث احیای اصل دین در دنیای جدید مطرح است.

وی اظهار داشت: پر رنگ کردن برخی بحث های ولایی دارای غرض ورزی است و باید از طرح مسائلی که موجب اختلاف می شود پرهیز کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: عزت اسلامی برای کل مسلمین است و بلکه تمامی انسان ها به دلیل خلیفه الهی بودن در زمین در این مسیر مشترک هستند که البته برخی درصدد هستند با نگاه تک بعدی آن را منحصر کنند./909/ت302/ع

ارسال نظرات