۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۰۷۲۴۳
راوی سیره شهدا:

شهید چمران جمال عبد‌الناصر را از بحث‌های ملیتی پرهیز داد

خبرگزاری رسا ـ عضو موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا بیان داشت: اقدامات شهید چمران موجب تاسیس حزب اَمَل اسلامی و حزب الله لبنان شد.
شهيد چمران


حجت‌الاسلام حسین شاکری‌فر، از راویان سیره شهدا در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران بیان داشت: شهید مصطفی چمران از بزرگ مردان و عارفان روشن ضمیری است که دیدار الهی را با خون خود خرید.

وی بیان داشت: زندگی شهید چمران پر است از درس های زندگی که همه باید فرا گیریم.

محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: وی در تحصیلات آکادمیک از افراد موفق محسوب می‌شد. نقل شده استاد درس ترمودینامیک از روی جزوه او تدریس می‌کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهید چمران از چهره‌هایی بود که اخلاق و ایمان را با دانش توام کرده بود، اظهار داشت: در دوران طاغوت به این تیپ افراد بهایی داده نمی‌شد اما به دلیل هوش بسیار زیاد، توانست بورس خارج از کشور را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه استاد شهید مصطفی چمران توانست دکتری خود را در رشته فیزیک هسته ای در شاخه پلاسما اخد کند، بیان داشت: وی از سوی سازمان ناسا و دیگر مراکز پژوهشی و آموزشی آمریکا دعوت نامه همکاری گرفت اما روح نا آرام او نتونست در آمریکا دوام بیاورد.

وی با اشاره به اینکه شهید چمران در جنگ اعراب و اسرائیل به مصر سفر کرد، بیان داشت: مصطفی چمران در مصر با جمال عبد الناصر دیدار کرد و او را از پان عربیسم پرهیز داد و توجه به اسلام را خواستار شد.

این جانباز دوران دفاع مقدس، بیان داشت: شهید چمران خواستار این بود که جمال عبد الناصر، جنگ اسلام و اسرائیل را عنوان کند تا بتواند از توان ملت‌های مسلمان بهره گیرد.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: جمال عبد الناصر یک شبکه رادیویی در خدمت شهید چمران گذاشت تا بتواند هدف عالی خود را تبلیغ کند.

وی در ادامه به اشاره به شکست جنگ اعراب و اسرائیل بیان داشت: شهید چمران در این برهه از زمان به لبنان رفت و در امر تعالی قشر جوان شیعه کوشید و زمینه های رشد مادی و معنوی آنان را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید چمران در راه دفاع از اسلام سر از پا نمی‌شناخت، گفت: چمران به دلیل سفرهای خود به لبنان، خانواده خود در آمریکا از دست داد.

این پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان داشت: اقدامات قوی شهید چمران در کنار فعالیت های موثر شهید صدر در لبنان موجب شد تا حزب امل اسلامی و حزب الله لبنان شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهید چمران بعد از انقلاب، در سمت های نماینده مجلس و وزیر دفاع حضور پیدا کرد، ادامه داد: وی با ایجاد گروه‌های چریکی جنگ نامنظم در نخستین روزهای جنگ، توانست راه نفوذ و پیشرفت حزب بعث را بگیرد.

وی بیان داشت: شهید چمران از دنیا دل کنده بود و دنیا برای چنین آدم هایی، کوچک است و فقط شهادت می توانست آنها را به مقصودشان برساند. /909/ت302/ع



ارسال نظرات