۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۰۸۲۶۴
کارشناس فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خوزستان:

نقشه جامع پیشبرد اهداف مبلغان تدوین شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان، با بیان این که باید برای پیشبرد اهداف مبلغان نقشه جامعی تدوین شود، اظهار داشت: اگر نقشه‌ای جامع برای مبلغان اعزامی به نقاط دور افتاده تدوین و در آن برنامه‌های دراز مدت گنجانده شود هر مبلغ ادامه دهنده راه گذشتگان خواهد بود و اهداف سفرهای تبلیغی به بار می‌نشیند.
حجت الاسلام محمد دبيري، معاون فرهنگي و تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، شعبه اهواز


حجت الاسلام محمد دبیری فرد، کارشناس فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این که تابستان فرصتی مغتنم برای طلاب و روحانیان است، اظهار داشت: با توجه به حجم وسیع دروسی که طلاب و روحانیان در طول سال تحصیلی با آن مواجه هستند ممکن است از برخی فعالیت‌های پژوهشی و تبلیغی عقب ب‌مانند؛ از این رو تابستان فرصتی مناسب برای انجام این فعالیت‌ها است.

این فعال عرصه فرهنگی، تابستان را بهترین زمان برای مرور و تثبیت دروس خوانده شده در طول سال تحصیلی دانست و بیان داشت: طلاب و روحانیان مدارس علمیه می‌توانند با سفر به نقاط دور افتاده، دروس خود را به طور عملی به مردم ارائه دهند.

حجت الاسلام دبیری فرد، با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر این که «مهم‌ترین و اولین وظیفه روحانیت تبلیغ است»، تصریح کرد: روحانیان باید با لبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری به مهم‌ترین وظیفه خود عمل کرده و در تابستان که یکی از فرصت‌های ناب و ویژه است به تبلیغ آموزه های دینی و ارشاد مردم بپردازند.

کارشناس فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با تأکید بر این که خودسازی مقدمه تبلیغ و ارشاد مردم است، بیان داشت: مبلغ واقعی کسی است که قبل از ارشاد مردم خود و خانواده خود را ارشاد کند و پس از آن به مشکلات مردم رسیدگی کرده و بر اساس نیاز جامعه به راهنمایی و هدایت مردم بپردازد.

وی یکی از برنامه‌های موفق و تأثیرگذار در جامعه را اردوهای جهادی عنوان کرد و افزود: طلاب و روحانیان با سفر به این اردوهای جهادی، مکان‌های مذهبی و عمومی را برای رفاه و آسایش مردم مناطق محروم استان احداث می‌کنند که این اقدام هم برای ارتقای روحیه طلاب مؤثر و هم برای تنویر افکار عمومی جامعه و سوق دادن آنها به سوی روحانیت مفید است.

این فعال عرصه فرهنگی به برخی نقص‌های موجود در فعالیت‌های مبلغان عازم شده در مناطق دور افتاده اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین عیب و مشکل کار مبلغان یکسان بودن مطالب ارایه شده به مردم مناطق دور افتاده است؛ چرا که هر مبلغ تنها یک سری مسایل ثابت را به مردم بیان می‌کند و در مراحل بعد نیز مبلغ دیگری همان مطالب را به مردم ارایه می‌دهد که این مسأله چندان خوب و مناسب نیست.

حجت الاسلام دبیری فرد، در پایان سخنان خود به ارائه راهکارهایی برای بهتر شدن فعالیت‌های مبلغان اعزام شده به نقاط دور افتاده اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم نقشه‌ای جامع برای مبلغان اعزامی به نقاط دور افتاده تدوین کنیم و در این نقشه برنامه‌های دراز مدت را برای مبلغان در نظر بگیریم به نحوی که هر مبلغ ادامه دهنده راه مبلغ پیشین باشد در این صورت اهداف سفرهای تبلیغی به بار می‌نشیند./9465/ت302/ع

ارسال نظرات