۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۰۸۵۱۹
محقق حوزه علمیه قم:

حوزه‌های علمیه برای تقویت نهاد خانواده برنامه‌ریزی کند

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش دفتر مطالعات مسجد گفت: امروز با توجه به بالا رفتن میزان اثرپذیری جامعه از پیام‌های دینی و ایجاد عطش برای فراگیری علوم اسلامی، حوزه‌های علمیه باید از تمام توان خود در ارتقای نظام خانواده استفاده کنند.
خانواده


دکتر مجتبی فرهنگیان، معاون پژوهش دفتر مطالعات مسجد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت و جایگاه خانواده در حفظ و پیشرفت جامعه اظهار داشت: خانواده دارای مناسبت‌های گوناگونی با بخش‌های مختلف جامعه است که باید به دقت بررسی و برنامه تعاملی آن را بدست آورد.

این محقق علوم اسلامی با اشاره به اینکه باید از نهادهای اثرگذار در افزایش آگاهی خانواده‌ها استفاده کرد، بیان داشت: افزایش آْگاهی‌های دینی موجب تحکیم بنیان‌های خانواده در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه رسانه ملی و حوزه‌های علمیه باید در مقابل نهاد خانواده حساس باشند، بیان داشت: حقیقت این است که حوزه های علمیه در حوزه خانواده به وظایف خود عمل نکرده است.

این پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز با توجه به بالا رفتن میزان اثرپذیری جامعه از پیام‌های دینی و ایجاد عطش برای فراگیری علوم اسلامی، حوزه‌های علمیه باید از تمام توان خود استفاده کنند.

وی بیان داشت: حوزه‌های علمیه با توجه به قابلیت‌های تبلیغ و تربیون‌های عمومی که در اختیار دارند و از سویی به دلیل اثرگذاری دین در مقوله حفظ بنیان خانواده باید بیش از پیش در حوره خانواده برنامه‌ریزی کند.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: رسانه ملی باید به عنوان مرکزی جامعه‌ساز و فرهنگ‌ساز در عرضه تقویت خانواده به نقش پردازی و تاثیرگذاری بپردازد.

وی بیان داشت: متاسفانه رسانه ملی با پارادوکسیکال مواجه شده اشت و از سویی از منبر استفاده می‌کند و از سوی دیگر از درام‌هایی استفاده می کند که دچار نشانه‌های غلط است.

این محقق علوم اسلام با اشاره به اهمیت تعلیم افراد از طریق خانواده ها بیان داشت: برخی برنامه‌های رسانه ملی تنها دارای این توجیه است که ما نباید از ماهواره ها عقب بیفتیم.

وی در پایان بر وجود خطرات در کیمن خانواده در عصر کنونی هشدار داد و توجه به ارتقال معرفتی افراد جامعه را خواستار شد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات