۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۱۰۸۵۴۱
با حضور مدیر حوزه علمیه خوزستان؛

واحد قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ واحد قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان افتتاح شد.
افتتاح واحد قرآن وعترت حوزه علميه خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، واحد قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین میر احمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، حجج الاسلام اکبر غیبی، مهدی زرشناس، علی آلبکل و مجتبی کبریتی، معاونین طرح هجرت، تهذیب، آموزش و امور طلاب حوزه علمیه خوزستان افتتاح شد.

در بخش نخست این مراسم، محسن نبیان، مسؤول واحد قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان، با تشریح فعالیت های این واحد، اظهار داشت: براساس مصوبه حوزه علمیه قم مبنی بر تأسیس واحد قرآن و عترت در حوزه های علمیه، این واحد نیز در حوزه علمیه خوزستان زیر نظر معاونت تهذیب تأسیس شد.

وی، در ادامه سخنان خود وظیفه اصلی این واحد را ابلاغ و ترویج معارف اصیل قرآنی در بین طلاب حوزه علمیه خوزستان دانست و گفت: متأسفانه در برخی حوزه های علمیه کشور مشاهده می شود که پرداختن طلاب به قرآن کریم به صورت سطحی پرداخته می شود که این واحد برای ترویج قرآن و معارف اصیل آن در بین طلاب تأسیس شده است.

مسؤول واحد قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان، از تأسیس واحد قرآن و عترت در مدارس علمیه کشور خبر داد و گفت: وظیفه این واحد در مدارس علمیه آموزش دوره های روخوانی، روان خوانی، تجوید، صوت و لحن و حدیث است.

نبیان، تصریح کرد: در برهه کنونی دوره آموزش حدیث با محوریت کتاب میزان الحکمه، آیت الله ری شهری در مدارس برگزار می شود که طلاب عزیز باید روزانه 7 صفحه از این کتاب را قرائت کنند.

وی، تأسیس واحد قرآن و عترت در مدارس علمیه استان را از برنامه های سال جاری این واحد برشمرد و بیان داشت: باید واحدی به نام قرآن و عترت در مدارس علمیه خوزستان زیر نظر معاونت تهذیب مدارس علمیه تأسیس شود، تا بتوانیم برنامه های قرآنی مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان را شکوفا کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، تأسیس این واحد در مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان را عمل به سنت الهی پیامبر دانست و ابراز داشت: تأثیرگذاری این واحد در انس هرچه بیشتر طلاب حوزه علمیه با قرآن و معارف آن بسیار فراوان و پر ثمر است.

پژوهشگر و فعال عرصه حوزوی، با بیان این که افتتاح این واحد، کاری بزرگ و ارزنده از سوی معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان است، اذعان داشت: از آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و همه عزیزانی که در تأسیس این واحد در حوزه علمیه خوزستان تلاش کردند، سپاسگزار هستیم.

مسؤول دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، نمایندگی خوزستان، بر ترویج معارف اصیل قرآنی و برگزاری دوره های قرآنی از سوی واحد قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، تصریح کرد: از واحد قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان خواستاریم که حافظان و قاریان برتر قرآن کریم در بین حوزه های علمیه را شناسایی کنند و برای آن ها برنامه جامع و مدون قرآنی برگزار کنند.

استاد حوزه علمیه، با تأکید بر این که انس طلاب با قرآن و حدیث در مسیر طلبگی آنها تأثیر فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: براساس گفته بزرگان دین و علما، تلاوت روزانه چند آیه قرآن و حدیث سبب نورانیت بخشیدن به روح و جسم انسان می شود.

در بخش پایانی این مراسم، حجت الاسلام زرشناس، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع)، اذعان داشت: تلاوت روزانه قرآن کریم در وقت صبح و در بین صلاتین ویژه طلاب حوزه علمیه خوزستان از برنامه های معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان است.

گفتنی است، مراسم افتتاح این واحد به صورت نمادین به دست فرزند آزاده و جانباز هشت سال دفاع مقدس انجام شد./9461/پ202/س
ارسال نظرات