۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۰۸۶۰۱

بهره مندی از الگوی ایرانی اسلامی ضرورت امروز کشور است

خبرگزاری رسا ـ دبیر همایش ملی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: گاهی اوقات جهل خود را به علم تبدیل کرده و فکر می کنیم مشکل همه جامعه را توانستیم حل کنیم.
حجت الاسلام علي خديوي، مدير مرکز تخصصي شيعه شناسي علامه اميني(ره) تبريز


حجت الاسلام علی خدیوی، دبیر همایش ملی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: مطالبات رهبر فرزانه انقلاب از دانشگاه ها و ظرفیت های موجود برای اسلامی شدن دانشگاه ها از سال ها قبل در دستور کار نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و به طبع آن دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی سهند قرار داشته که در این راستا با یک تقسیم بندی کاری در سه حیطه اساتید، کارمندان و دانشجویان، مطالبات رهبری پیگیری می شود.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی سهند خاطر نشان کرد: جا داشت برای پیگیری دغدغه مهمی چون طراحی مدل پیشرفت بر مبنای اسلامی و ایرانی همایشی برگزار شود، ایده ها جمع شوند و با انتشار این ایده ها افراد بیشتری این دغدغه را کسب کنند، از این رو دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی سهند به این امر ورود کرده است.

مدیر مرکز تخصصی شیعه شناسی حوزه علمیه تبریز با بیان اینکه این همایش می تواند بخشی از نیازها و دغدغه ها را پاسخگو باشد، تصریح کرد: دبیرخانه دائمی این همایش راه اندازی شده و در طول سال آماده بهره مندی از نکته نظرات اندیشمندان و متفکران حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام خدیوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: گاهی اوقات جهل خودمان را به علم تبدیل کرده و فکر می کنیم مشکل همه جامعه را توانستیم حل کنیم؛ برای مثال همه فهمیدند فرق بین توسعه و پیشرفت چیست، اما واقعا مشکل همه مردم کشور حل شد یا از فردا دوباره بحث توسعه سیاسی و اقتصادی در مراکز تصمیم گیری کلان ما به انتشار عمومی گذاشته خواهد شد؟ از این رو، مفهوم شناسی قدم اول است و همه راه نیست.

وی ادامه داد: کشور بعد از انقلاب اسلامی از نبود الگویی واحد و منسجم رنج می برد و گاه به الگوهای بومی مبتنی بر مبانی اسلامی خود اعتماد کرده ایم، قطعا موفق بودیم، چنانکه امام راحل قیام مردمی و بعد از آن اداره جنگ هشت ساله را با یک الگوی اسلامی با شاخصه هایی بومی (اسلامی-ایرانی) اداره و مدیریت کردند.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی سهند گفت: هرجا از این الگوها کنار افتاده ایم، ضرر کرده ایم؛ سیستم آموزشی، فروشگاه های زنجیره ای، مدل بسط سیاسی، سیستم بانکداری، مناطق آزاد اقتصادی، و صدها نمونه از این دست با آزمون خطای بسیار پیش رفته که اگر مدل و الگوی کلانی داشتیم ضریب خطایمان حتما کم و کمتر می شد.

گفتنی است، همایش ملی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پنج شنبه هفته جاری با حضور صاحب نظران و شرکت کنندگان در همایش اندیشه های راهبردی به همت نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی سهند تبریز و با مشارکت دانشگاه صنعتی سهند، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و فرمانداری اسکو برگزار می خواهد شد./935/ت302/ع

ارسال نظرات