۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۰۸۷۱۸

برگزاری جشن میلاد حضرت علی اکبر در حوزه علمیه تبریز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با روز جوان، جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) در حوزه علمیه طالبیه تبریز برگزار شد.
حضرت علي اكبر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) مراسم گرامیداشت روز جوان در مدرس دیانت حوزه علمیه طالبیه با حضور دانشجویان و طلاب جوان تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه طالبیه در سخنانی با تأکید بر این‌که حضرت علی اکبر(ع) تجلی واقعی انسانیت و الگوی ولایت‌مداری بود، اظهار داشت: آن حضرت به عنوان جوانی که در موقعیت و جایگاه خاصی قرار داشت با تبعیت از امام خود به میدان رفت و در رکاب سیدالشهدا(ع) به مقام عالی شهادت نائل شد.

وی با بیان این‌که نباید نگاه تک بعدی به شخصیت حضرت علی اکبر(ع) داشت، ادامه داد: شهامت و شجاعت آن جوان هاشمی در عاشورا بر کسی پوشیده نیست، اما با توجه به شرایط جامعه بایستی در موضوع اطاعت از ولی امر به عنوان خصوصیت ارزشمند حضرت علی اکبر(ع) بحث و سخنرانی شود.

حجت الاسلام سیدی ثانی خاطرنشان کرد: حضرت علی اکبر(ع) به عنوان پیشوای جوانان امروز کشورمان به خاطر اطاعت از احکام الهی همه خواسته های عاطفی و نفسانی خود را زیر پا گذاشت و این در حالیست که آن حضرت به سه طایفه معروف عرب پیوند و خویشاوندی داشته و در روز عاشورا به هنگام نبرد با سپاهیان یزید، هیچ اشاره‌ای به انتسابش به بنی امیه و ثقیف نکرد، بلکه هاشمی بدون و انتساب به اهل بیت(ع) را افتخار خویش دانست.

مدیر حوزه علمیه طالبیه با بیان این‌که نخستین شهید بنی هاشم در روز عاشورا حضرت علی اکبر(ع) بود، گفت: آن حضرت افزون بر این‌که از نظر چهره شبیه ترین فرد به نبی مکرم اسلام(ص) بود به علت پرورش در دامان پرمهر حضرت امام حسین(ع) سیرت جد بزرگوارشان نیز در رفتار و اخلاق ایشان بروز و ظهور یافته بود.

گفتنی است، این مراسم با مدیحه سرایی مداحن اهل بیت عصمت و طهارت و همچنین اقامه نماز ظهر و عصر همراه بود./935/پ203/س
ارسال نظرات