۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۰۸۷۳۴

تاکید آیت الله شبستری بر جذب سرمایه گذاران خارجی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر جدیت مسؤولان استانی در پیگیری نتایج همایش فرصت های سرمایه گذاری تاکید کرد.
آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار دبیر سومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: همانطور که در اسلام به عبادت تاکید شده به فعالیت های اقتصادی نیز توجه خاصی شده است.

وی افزود: کسب کار در دین اسلام به عنوان عبادت مطرح است و از فعالیت های اقتصادی به نوعی جهاد تعبیر می شود، آنچه در اسلام ناشایست تلقی شده، ربا خواری و حرام خواری است.

امام جمعه تبریز با اشاره به آیات و روایات وارده گفت: دین اسلام مسلمانان را به انجام فعالیت های اقتصادی ترغیب کرده و فعالیت هایی که منجر به اشتغال زایی و تولید شود نوعی فضیلت به حساب می آید.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اتینکه حضور سرمایه گذاران خارجی توطئه های دشمنان در تحریم اقتصادی ایران را خنثی می کند، اظهار داشت: در شرایط کنونی و برای مبارزه با تحریم های دشمنان این گونه فعالیت ها جهاد محسوب شده و نامگذاری امسال نیز از طرف رهبر معظم انقلاب به عنوان جهاد اقتصادی نشانگر اهمیت این موضوع است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه خواستار تلاش برای اجرایی شدن تفاهمنامه‌های سومین همایش جذب فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی شد و خاطر نشان کرد: این تفاهم‌نامه‌ها بر روی کاغذ بوده و فعلاً اجرایی نشده‌اند و باید در راستای اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها برنامه‌ریزی شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر جدیت مسؤولان استانی در پیگیری نتایج همایش فرصت های سرمایه گذاری گفت: سرمایه گذاری خارجی تحقق شعار جهاد اقتصادی در استان را تسریع خواهد بخشید.

وی در پایان با بیان اینکه مسؤولان باید امنیت خاطر سرمایه گذاران داخلی و خارجی را تامین کنند، افزود: باید بسترهای لازم برای جذب سرمایه های بیشتر در استان فراهم شود، چراکه ظرفیت ها و قبلیت های موجود در آذربایجان شرقی بیش از اینهاست./935/پ203/ع

ارسال نظرات