۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۰۹۱۷۷
مدیر حوزه‌های علمیۀ خواهران؛

رویکرد دین توحیدی، تربیت صحیح و ظرفیت‌شناسی انسان‌ها است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: توحید در سراسر قرآن خود را نشان می‌دهد، کتاب خدا با توحید، انسان‌شناسی و شناساندن ظرفیت‌ها در امت‌های پیشین و امّت پیامبرخاتم(ص) به تربیت صحیح بندگان می‌پردازد.
حجت الاسلام محمود رضا جمشيدي، مدير حوزه هاي علميه خواهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دهمین نشست از سلسله نشست‌های تقویت مبانی اعتقادی وشبهه زدایی دینی در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمود رضا جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، شب گذشته در مجتمع فرهنگی بهشت ایران گلپایگان برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی در این نشست، به تبیین باورهای توحیدی و آثار آن در فکر و عمل از منظر قرآن، و با محوریت انسان از اصلاح نفس تا توحید پرداخت و گفت: تکیه بر خدا و ظرفیت‌شناسی یکی از مهم‌ترین مراحل شناخت توحید است، انسانی که خود را شناخت و به خدا تکیه کرد به بهترین وجه در راه توحید گام بر می‌دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران روش تربیتی قرآن را متفاوت خواند و افزود: توحید در سراسر قرآن خود را نشان می‌دهد، کتاب خدا با توحید، انسان‌شناسی و شناساندن ظرفیت‌ها در امت‌های پیشین و امّت پیامبرخاتم(ص) به تربیت صحیح بندگان می‌پردازد.

وی فلسفه خلقت انسان را عبادت عنوان کرد و اظهار داشت: در آیات قرآن، به ظرفیت‌‌های انسان و علت خلقت اشاره شده است، خداوند می‌فرماید؛ انسان را خلق کردم و قدرتی به او دادم تا مرا پرستش کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی در ادامه با اشاره به رمز تبلیغ انبیای الهی گفت: یکی از بارز‌ترین ویژگی انبیا این است که از جنس مردم بودند.

وی خوب یا بد شدن انسان‌ها را تدریجی دانست و با بیان خاطره‌ای از حضرت آیت‌الله گلپایگانی، افزود: آیت‌الله گلپایگانی به بازرگان یاد‌آور شد، همان‌گونه که خوبی شما تدریجی است بدی شما هم تدریجی است، همه کسانی که آیات الهی را انکار کردند از ابتدا منکر خدا نبودند و به تدریج غافل و از مقصد اصلی دور شدند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه خاطرنشان کرد: در توحید و مقامات توحیدی، جز آنچه که به انبیا و معصومین داده شده، هیچ محدودیتی برای بندگان نیست، در مدرسه الهی همه می‌توانند شاگرد اوّل شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی در پایان گفت: شخصیت اجتماعی، ملاک خداشناسی افراد نیست، ممکن است کسانی به ظاهر از شخصییت اجتماعی پایینی برخوردار باشند ولی خدا و ظرفیت خود را شناخته و موحد باشد./927/پ202/س
ارسال نظرات