۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۰۹۴۷۷
آیت الله طبرسی:

ترویج فرهنگ اکرام در جامعه اسلامی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران، دستگیری از محرومان جامعه را یکی از ویژگی های بارز نظام اسلامی دانست و گفت: امروز ترویج فرهنگ اکرام باید در رأس امور قرار گیرد.
آيت الله نور الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت لله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دیدار مسؤولان کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان، کمیته امداد را مجموعه ای به یادگار مانده از معمار کبیر انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام راحل همواره دغدغه رسیدگی به امور مردم را داشت.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) همواره رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان جامعه را به مدیران گوشزد می کردند، افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی، پیروزی این نهضت را مدیون حضور در صحنه مردم به ویژه محرومان جامعه می دانستند.

امام جمعه ساری با بیان این که امام خمینی(ره)، مردم را صاحبان اصلی انقلاب می‌دانستند و برای آنان، ارزش و احترام ویژه ای قائل بودند، تصریح کرد: ایشان در هر فرصتی، مسؤولان را به خدمت‌رسانی و توجه کردن به مردم سفارش می‌کردند.

آیت الله طبرسی ادامه داد: امام خمینی(ره) به خوبی آگاه بودند که اگر قشر محروم جامعه، از انقلاب و نظام اسلامی سرخورده شوند، میدان برای زراندوزان بی درد و نامهربان باز خواهد شد و در نتیجه، مردم در تنگناهای اقتصادی قرار خواهند گرفت و بر این اساس همواره تأکید می کردند؛ ما باید برای پیش برد اهداف و منافع ملت محروم ایران برنامه ریزی کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود در ادامه سخنان خود همچنین دستگیری از محرومان و مستمندان را از‌ مهم‌ترین ویژگی های مولای متقیان علی(ع) دانست و خاطرنشان کرد: این امام همام در همه شرایط حامی مردم مستمند بود و این ویژگی امروز در ملت ایران نیز وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین با مثبت ارزیابی کردن خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) در سه دهه اخیر گفت: خوشبختانه این مجموعه کارنامه مثبتی در حمایت از اقشار ضعیف جامعه از خود به جای گذاشته است.

آیت الله طبرسی، دستگیری از انسان‌های مستمند و فقیر را دارای پاداش دنیوی و اخروی دانست و خاطرنشان کرد: همه مسؤولان باید در جهت تقویت امور مربوط به ایتام تلاش بیشتری کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، کمیته امداد امام خمینی(ره) را منشأ خیر و برکات دانست و با بیان این که این نهاد امید افرادی همچون نیازمندان، بی سرپرستان و یتیمان است، ادامه داد: مشارکت های مردمی نیز در ارائه خدمات مناسب به نیازمندان جامعه باید تقویت شود.

وی با تأکید براین که همه تلاش ها در نظام اسلامی باید برای فقر‌زدایی در کشور بسیج شود، بیان داشت: البته تاکنون قدم های مثبتی در این خصوص برداشته شده که باید تقویت شود.

امام جمعه ساری بر حفظ کرامت انسانی محرومان جامعه تأکید کرد و با بیان این که برخورد اسلامی در ارائه خدمات به این قشر جامعه باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: امروز حفظ شخصیت و آبروی یک مؤمن از همه چیز واجب تراست.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری ازسخنان خود به مسأله پرداخت زکات اشاره کرد و با بیان این که هنوز به خوبی جایگاه این موضوع در جامعه نهادینه نشده است، افزود: مردم در یک جامعه اسلامی باید با چگونگی پرداخت زکات به عنوان یک فریضه دینی آشنا شوند.

آیت الله طبرسی به نقش روحانیان در ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه اشاره کرد و با بیان این که مبلغان دینی باید مردم را با این فریضه دینی آشنا کنند، ادامه داد: روحانیت نقش مهمی در تشویق مردم در پرداخت به موقع زکات بر عهده دارد./950/پ202/س
ارسال نظرات