۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۰۹۵۳۷
رییس اداره فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران:

روحانیت عرفان حقیقی را برای نسل جوان جامعه تبیین کند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگ و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که شناخت نسل جوان از عرفان واقعی ضعیف است، گفت: روحانیت باید عرفان حقیقی را برای نسل جوان جامعه به خوبی تبیین و بشناساند.
روحانيت و جوان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، علیرضا زرقانی، رییس اداره فرهنگ و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جمع کارشناسان فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی ساری با اشاره به برگزاری گفتمان های دینی در استان گفت: طرح برگزاری گفتمان‌های دینی درا ستان از سال 85 آغاز شده است و تاکنون هزار و 346 گفتمان دینی با شرکت بیش از 135 هزار دانش آموز دختر و پسر در هزار و133  مرکز آموزشی، 75 مسجد و 148 مکان فرهنگی با بهره گیری از توان صد استاد حوزه و دانشگاه برگزار شده است.

وی، برگزاری گفتمان و نشست های دینی زمینه ساز تعمیق باورهای دینی در نسل جوان دانست و گفت: تربیت دینی دانش آموزان امروز باید یکی از مهم ترین دغدغه های متولیان دینی و فرهنگی جامعه باشد.

زرقانی با بیان این که میزان شناخت نوجوانان و جوانان جامعه باید نسبت به مفاهیم دینی تقویت شود، افزود: برگزاری گفتمان های دینی یکی از مهم‌ترین راه‌های نهادینه کردن مفاهیم دینی برای نسل جوان است.

رییس اداره فرهنگی وتبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که میزان هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام هر روز به شیوه ای جدید وارد جامعه می شود، خاطرنشان کرد: میزان حمایت و سرمایه گذاری غرب برای گسترش خرده فرهنگ‌ها هر روزه از افزایش چشمگیری برخوردار می شود.

وی، تبلیغ احکام اسلامی به شیوه ای نوین و جذاب را یکی از راه های جذب نسل جوان دانست و گفت: مبلغان باید با ارتباط مناسب خود با نوجوانان و جوانان جامعه خطر شبهات و فرقه های انحرافی را به آنها گوشزد کنند.

رییس اداره فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که اگر جوانان بینش لازم را در مورد تفکرات ناب شیعی و اسلامی نداشته باشند در دام فرقه های انحرافی گرفتار می‌شوند، تصریح کرد: اینگونه فرقه ها با شعارهای عوام فریب و ادعاهای کاذب تلاش می کنند جوانان را با شیوه های مختلف جذب کنند.

 زرقانی، ترویج خرافه و بدعت در جامعه را خطربزرگی برای ارزش های اسلامی دانست و گفت: متأسفانه امروز دشمن شبهات گسترده ای را درحوزه مسائل اعتقادی در جامعه وارد کرده است.

وی، گسترش عرفان های تقلبی و انحرافی را مسأله مهم وحائز اهمیت در جامعه عنوان کرد و افزود: این مجموعه‌های انحرافی با افکار و اهدافی دروغین هر روز به گونه‌ای جدید در جامعه رسوخ می‌کنند.

رییس اداره فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران، با بیان این که استراتژی امروز دشمن بر گسترش خرافه و بدعت‌گذاری استوار است، تصریح کرد: گسترش فرهنگ ناب انتظار مهم ترین راه مقابله با بدعت‌گذاری و خرافه افکنی دشمنان است.

زرقانی، خنثی کردن اهداف فرقه های نوظهور را نیازمند بیان شناختی حقیقی ازدین و فرقه های نوظهور برای جامعه دانست و تصریح کرد: اگر این فرقه های نوپدید جوانان را با شیوه های خاصی به انحراف می کشانند، ماهم باید با استفاده از همان شیوه ها، در بین نسل جوان آگاهی بخشی کنیم..

وی با بیان این که روحانیت باید عرفان حقیقی را برای نسل جوان جامعه به خوبی تبیین و بشناساند، بیان داشت: متأسفانه شناخت نسل جوان ما از عرفان واقعی ضعیف است که تبیین صحیح این موضوع برای جوانان می‌تواند راه کاری علمی برای مقابله با اهداف پلید فرقه‌های نوظهور باشد.

رییس اداره فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران، بررسی عوامل گرایش نسل جوان به سوی گروه های نوظهور را مهم دانست و تصریح کرد: متولیان دینی و فرهنگی باید با تشکیل کارگروه های تخصصی به صورت جدی به این مسأله مهم بپردازند و راهکاری عملی برای آن پیدا کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات