۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۰۹۷۹۸
رییس جمهور:

مبنای بازار اسلامی صداقت، مردم داری و تدین است

خبرگزاری رسا ـ دکتر احمدی نژاد در جمع بازاریان تبریز با تاکید بر اینکه هیچ ملتی بدون هویت و حافظه تاریخی خود راه به جایی نخواهد برد، گفت: اگر ملتی بخواهد به هدف های بزرگ دست یابد، باید به طور مستمر گذشته تاریخی خود را یادآوری کند.
مبنای بازار اسلامی صداقت، مردم داری و تدین است


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دکتر محمود احمدی نژاد دقایقی پیش در مراسم ثبت جهانی بازار تبریز در فهرست جهانی یونسکو که در تیمچه مظفریه این بنای بزرگ تاریخی برگزار شد، اظهار داشت: آذربایجان دیار عشق، حماسه و آزادگی و سرزمین زنان و مردان مؤمن، سلحشور و تاریخ ساز است.

وی با اشاره به نقش مردم آذربایجان و تبریز در تحولات تاریخ ایران اسلامی تصریح کرد: آذربایجان علم عزت و سربلندی ملت ایران است، چنانکه بازار تاریخی تبریز با بیش از هزار سال قدمت الگوی زندگی متعالی ملت ایران به جهانیان است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هیچ ملتی بدون هویت و حافظه تاریخی خود راه به جایی نخواهد برد، ادامه داد: آرمان هایی که یک ملت پیگیری می کند، حاصل گذشته تاریخی آن ملت است، تاریخ، تجریه‌ها، راه‌ عزت و کرامت را روی ما قرار می‌دهد، اگر ملتی بخواهد به هدف‌های بزرگ دست یابد، باید به طور مستمر گذشته تاریخی خود را یادآوری کند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه گذشته چراغ راه آینده است، گفت: بازار تبریز نماد عزت و عظمت ملت ایران است، رابطه‌ای که بر مبنای صداقت، مردم داری، خدمت به مردم، ایستادگی و مقاومت بوده و سرشار از تدین است.

رئیس جمهور پشتیبانی از مجاهدان و انقلابیون را از مهمترین نقش های بازاریان در طول سال های گذشته دانست و ادامه داد: بازار مرکز تجمع، هم اندیشی، جوشش و حرکت است، وقتی ثبت جهانی بازار تبریز در فهرست جهانی یونسکو را جشن می گیریم، در واقع تمام آموزه های متعالی الهی و کرامت انسانی را گرامی داشته ایم و الگویی برای زندگی بهتر ثبت جهانی شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه راه زندگی سرافرازانه و عزتمند محبت به یکدیگر است، اظهار داشت: محبت زائیده توحید و عدالت است، هر عملی که برآمده از محبت باشد اثرگذار خواهد شد.

دکتر احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: رمضان ماه عشق انسان ها به خدا، خوبی ها و زیبایی هاست، بیایید امسال رمضان را ماه عشق و محبت به یکدیگر و هموطنان بر محور توحید و عدالت قرار دهیم، در اینصورت جامعه متحول خواهد شد.

گفتنی است، بازار تاریخی تبریز به عنوان بزرگترین بنای مسقف جهان مرداد سال گذشته در فهرست جهانی میراث یونسکو ثبت شد./935/پ202/ع

ارسال نظرات