۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۰۹۸۲۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

روحانیان محور فعالیت‌های مسجدی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: حضور روحانی شایسته، پرهیزکار، خردمند و دلسوز در مسجد مایه حیات است.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، امروز در مراسم تقدیر از فعالان فرهنگی مساجد استان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی ارزشمند برای احیای نقش و جایگاه تاریخی و حقیقی مساجد در نظام اسلامی است.

وی با بیان این‌که اقدامات لازم برای برپایی نماز جماعت صبح در ماه مبارک رمضان انجام شده است، افزود: نماز‌گزاران می‌توانند از فضیلت‌های برپایی نماز جماعت در ایام ماه مبارک رمضان در وقت صبحگاهی بهره‌مند شوند که این حرکت گامی در جهت احیای جایگاه مساجد در نظام اسلامی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر بهره‌مندی از فضائل و لحظه‌های معنوی ماه مبارک رمضان گفت: اگر روزه‌داری با قرب و تقرب به الهی نباشد ارزش ندارد؛ از این رو باید نیت و هدف روزه گرفتن سمت و سوی الهی به خود بگیرد.

حجت الاسلام عظیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه مساجد از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: از منظر مقام معظم رهبری در مسجد اسلامی شور و شعور عبادت خالص با نشاط زندگی پاک خردمندانه و سالم در‌هم می‌آمیزد.

وی با بیان این‌که مسجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی فرد و جامعه است، گفت: متولیان امور مساجد باید با وحدت و یکدلی نسبت به تعالی جایگاه مساجد و جذب جوانان به خانه‌های امن الهی همت مضاعفی داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که روحانیان محور فعالیت های مساجد هستند، گفت: حضور روحانی شایسته، پرهیزکار، خردمند و دلسوز در مسجد همچون پزشک در بیمارستان مایه حیات است؛ بنابراین امامان جماعت باید آماده‌سازی خویش برای طبابت معنوی را وظیفه حتمی خویش بدانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت برگزاری طرح اوقات فراغت در راستای غنی سازی و کشف استعداد های نوجوانان و جوانان گفت: اوقات فراغت بهترین فرصت برای تربیت نیروی انسانی متخصص و متدین در مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

حجت الاسلام عظیمی افزود: تبلیغات اسلامی به عنوان متولی بخشی از فعالیت‌های فرهنگی جامعه، باید با شناخت صفای باطنی جوانان با حساسیت و ظرافت خاصی و با اخلاق حسنه و همچنین با تاسی از آموز‌ه های دینی، قرآنی و معارف الهی در این عرصه فعالیت کند.

همچنین حجت الاسلام میکائیل اسکندری، معاون فرهنگی و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی استان با تقدیر از فعالان فرهنگی مساجد و متولیان اجرای سنت پسندیده اعتکاف اظهار داشت: امسال سنت حسنه اعتکاف در 86 مسجد استان برگزار شد که با حضور 13هزار 477 نفر همراه بود./935/پ202/س

ارسال نظرات