۱۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۱۰۱۳۸
استاد حوزه علمیه قم:

محبت اهل بیت عامل خودسازی انسان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری گفت: محبت اهل بیت(ع) انسان را به سمت توبه و استغفار سوق دهد.
حجت الاسلام ماندگاري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم گرامیداشت هفتمین شب درگذشت والده حجت الاسلام پناهیان از سوی هیئت رزمندگان اسلام و با حضور معاون سیاسی اجتماعی استاندار خراسان رضوی، مسؤولان بنیاد شهید، دادگستری و حوزه علمیه شب گذشته در مسجد کرامت مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی ماندگاری، مدیر موسسه روایت سیره شهدا در این مراسم با اشاره به جایگاه محبت اهل بیت(ع) گفت: محبت این بزرگان انسان را به کمال ایمان می رساند.

وی اظهار داشت: پس از رحلت رسول اکرم(ص)، دشمن با خانه نشین کردن اهل بیت(ع) تلاش کرد تا باب معرفت و به دنبال آن، اطاعت از اهل بیت(ع) را بسته و ایشان را در حاشیه قرار دهد. بدین ترتیب، دو رأس از مثلث ارتباط با امام که شامل سه رأس ولایت، محبت و اطاعت است ممنوع شد.

حجت الاسلام مهدی ماندگاری افزود: در این شرایط اهل بیت(ع)، تنها راه نجات مردم را ارتباط بر اساس محبت دیده و همه مبلغ حفظ این رابطه شدند، چراکه این رابطه با دل و جان انسان سروکار دارد و محدودیت‌بردار نیست.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این فراز از زیارت جامعه که«بموالاتکم علمنا الله معالم دیننا ..» خاطرنشان کرد: 1400 سال است همه اولیای خدا تلاش کرده اند این رشته محبت قطع نشود.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه طبق روایات هر که با محبت آل محمد(ص) بمیرد شهید است ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف روضه خوانی، حفظ ورشد این محبت در انسان است که از ارکان دین به شمار می رود.

عضو هیأت مؤسس روایت سیره شهدا یادآور شد: این که امام زمان(عج) ما روزی دو بار برای امام حسین(ع)روضه می خوانند بیانگر این مهم است که پرچم روضه ومحبت، پرچمی است که تحت آن ولایت و اطاعت اهل بیت(ع) حفظ می شود.

وی تأکید کرد: محبت اهل بیت(ع) انسان را به سمت توبه و استغفار سوق دهد زیرا کسی که حب معصومین(ع) را در دل دارد راضی نمی شود آلودگی گناه در وجودش بماند.

گفتنی است مادر حجت الاسلام پناهیان جمعه شب گذشته زمانی که وی در حرم مطهر رضوی در حال سخنرانی بود به دیار باقی شتافت و به دلیل ارادتی که به حضرت فاطمه(س) داشت، به یاد تشییع و تدفین شبانه حضرت، در همان شب به صورت نمادین تشییع شد./930/پ202/س
ارسال نظرات