۱۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۱۰۱۵۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

آیت الله کوچه باغی با نگارش آثار ارزنده‌ای خدمت بزرگی به جامعه دینی کرده است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه‌ علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که آیت الله کوچه باغی(ره) در زهد و تقوا نمونه بود، گفت: این عالم فقید با نگارش آثار ارزنده‌ای‌ خدمات فراوانی را به جامعه علم و دین کرده است.
مرحوم آيت الله کوچه باغي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام میرزا جواد باقری بنابی، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، شب گذشته در مراسم ارتحال ‌آیت الله کوچه باغی که در مسجد انگجی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: ارتحال آن عالم ربانی، ضایعه ای جبران ناپذیر و بزرگ برای حوزه های علمیه و روحانیت استان بشمار می رود.

وی با بیان این‌که آیت الله کوچه باغی همواره ملجأ اقشار مختلف مردم بوده است، گفت: آن مرحوم عالمی مردم دار، متواضع و مسلط به مباحث مختلف فقهی بوده، چنان‌که طلاب و شاگردان بسیاری دست چین بوستان عالم و فقاهت مرحوم آیت الله کوچه باغی بوده اند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش علمای دین در تعالی جوامع اسلامی تصریح کرد: علمای دین به واسطه تهذیب نفس و تقرب به درگاه احدیت، منشاء فیض الهی در جوامع هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارتحال آیت الله حاج میرزا محسن کوچه باغی اظهار داشت: مرحوم آیت الله کوچه باغی پس از مدت ها تحصیل در نجف و کربلا با اسرار استادشان آیات خویی، ‌حکیم، کاشف الغطاء و ‌حلی ملبس به لباس روحانیت شد.

حجت الاسلام بنابی با بیان اینکه آیت الله کوچه باغی همزمان با ملبس شدن اولین اجازه اجتهادش را از سوی حضرت آیت الله‌ ‌‌میلانی دریافت کرد، گفت: آن مرحوم در به تدریس مکاسب آیت الله ‌‌شهیدی کتابی با عنوان سری چاپی مکاسب آیت الله شهیدی به رشته تحریر درآوردند که به عنوان کتاب درسی در حوزه‌های علمیه تدریس می‌‌شود.

وی با بیان این‌که آیت الله کوچه باغی در زهد و تقوا نمونه بود و زندگی کاملا ساده ‌ای داشت، تصریح کرد: آیت الله کوچه باغی تبریزی دارای قلمی ‌‌توانا، شیوا و محکم بوده و با نگارش کتب با ارزش در عرصه‌های مختلف خدمات فراوانی را به جامعه علم و دین داشته است.

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به آثار آن مرحوم اظهار داشت: ادعیه اعمال حج، ادعیه نماز شب، سری چاپی کتاب مکاسب آیت الله شهیدی، بصائر الدرجات صفار با تجدید طبع، اعمال حج و مدینه، دعای شفیع المذنبین، اجوبه الاستفتائات جلد 1، حاشیه بر عروه. البرهان علی وجود صاحب الزمان، آثار بی‌بدیل و بازبینی و تصحیح اشکالات کتاب بصائر الدرجات از جمله آثار آن فقیه وارسته است.

گفتنی است، این مراسم که تا پاسی از شب ادامه داشت، با حضور علما، روحانیان، طلاب و اساتید حوزه های علمیه استان همراه بود./935/پ202/س
ارسال نظرات