۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۱۱۱۰۲
آیت الله شبستری:

آمریکا عامل اصلی انفجارهای اخیر عراق است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به اتمام زمان توافقنامه امنیتی واشنگتن ـ بغداد و خروج نظامیان آمریکایی گفت: آمریکا عامل اصلی انفجارهای اخیر عراق است.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به انفجارهای روزهای گذشته عراق اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی به کمک عوامل داخلی و منافقان درصدد ناامن جلوه دادن عراق با هدف اشغالگری دراز مدت در منطقه هستند.

وی خاطر‌نشان کرد: با توجه به این‌که زمان توافقنامه امنیتی واشنگتن ـ بغداد به اتمام رسیده و نیروهای آمریکایی ملزم به خروج از این کشور هستند، آمریکا از هر راهی به دنبال بهانه تراشی برای حضور در منطقه است.

آیت الله شبستری با بیان این‌که انفجارهای روزهای گذشته عراق توطئه آمریکایی برای ماندن بیشتر در این کشور است، ادامه داد: بدون شک صهیونیست‌ها نیز در این حوادث نقش اصلی بر عهده دارند چرا که در بخش‌های از خاک عراق ادعای ارضی کرده و در تلاش هستند تا در این کشور مسلمان نفوذ کنند.

عضو خبرگان رهبری خروج اشغالگران از عراق را تنها راه حل برقراری امنیت در منطقه و خاورمیانه دانست و تصریح کرد: سازمان های اسلامی و مجامع بین المللی باید نسبت به اجرای توافقنامه میان عراق و آمریکا و خروج هرچه سریع تر اشغالگران اقدام کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به بحران داخلی انگلستان و اعتراضات گسترده جوانان این کشور نسبت به سیاست‌های دولت بریتانیا اظهار داشت: اگر سیاست‌های حمایتی انگلستان از آمریکا نبود و میلیاردها دلار از مالیات‌های پرداختی مردم در اشغال عراق هزینه نمی‌شد، دولت انگلستان شاهد وضعیت امروز نبود.

وی با بیان این‌که وضعیت و بحران امروز انگلستان نشأت گرفته از سیاست‌های غلط گذشته است، گفت: خروج از عراق و پایان‌دادن به اشغالگری از مهم‌ترین مطالبات جوانان معترض در انگلستان است، این در حالی است که طی هفته های گذشته بحران اقتصادی اروپا و آمریکا را فرا گرفته است.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار نخبگان و مسؤولان اقتصادی کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: نگرش جهادی در حوزه های مختلف اقتصادی لازمه توسعه پایدار در همه بخش‌ها است.

وی خواستار تحقق مطالبات رهبر فرزانه انقلاب در مسائل اقتصادی شد و ادامه داد: در شرایطی که دشمنان از هر راهی از جمله تهدید و تحریم به دنبال تزلزل در پایه های صنعتی و اقتصادی کشور هستند، کم‌کاری غیر‌قابل قبول خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به وضعیت اسفناک فقر و گرسنگی در آفریقا به ویژه کشور اسلامی سومالی اظهار داشت: بسیاری از کشورهای آفریقایی دچار قحطی و گرسنگی شده اند، بی تفاوتی نسبت به وضعیت دیگر مسلمانان به دور از آموزه های دینی است.

وی خواستار امدادرسانی سریع ملت ایران به مردم مسلمان سومالی شد و ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای جلب رضایت الهی دانست و خاطر‌نشان کرد: یکی از اعمال شب های قدر صدقه دادن و انفاق بوده و این شب ها فرصت مناسبی برای کمک به مردم قحطی زده سومالی است./935/پ201/س
ارسال نظرات