۳۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۱۱۲۸۰

طرح ضبط ترتیل تصویری قرآن کریم در تبریز به پایان رسید

خبرگزاری رسا ـ طرح ترتیل تصویری قرآن کریم به همت قاری و حافظ بین المللی قرآن کریم در تبریز رونمایی شد.
قرآن کريم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی داننده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در مراسم رونمایی از این طرح قرآنی که همزمان با مجلس جزء خوانی قرآن کریم در مصلای اعظم تبریز برگزار شد، اظهار داشت: طرح ضبط ترتیل تصویری قرآن کریم در راستای ساماندهی،‌ برنامه‌ریزی و توسعه فعالیت‌های قرآنی و با توجه به اهمیت و نقش موثر تلاوت‌های زیبا در گسترش انس با قرآن کریم با حضور محمد صادق زارعان حافظ و قاری برجسته قرآن در تبریز اجرا شده است.

وی ادامه داد: تولید این اثر برای ارتقای سطح تلاوت در میان قاریان و حافظان قرآن کریم توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و با حمایت مرکز هماهنگی،‌ توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور انجام شده است.

همچنین زارعان قاری بین المللی قرآن کریم با اشاره به اهداف اجرای این طرح خاطر نشان کرد: اجرای طرح ترتیل تصویری قرآن کریم از دو سال قبل مطرح بود که در نهایت سال گذشته به اتمام رسید و امروز رونمایی از این طرح ص.رت گرفت.

وی با بیان اینکه قرآن مایه سعادت بشریت است، خاطر نشان کرد: تنها در صورتی جامعه به سمت تعالی و معنویت حرکت خواهد کرد که احکام قرآنی در سطح مختلف اجتماعی اجرایی شود.

بر اساس این گزارش، محمدصادق زارعان که متولد 1358 تبریز است در اواخر سال 78 موفق به حفظ کل قرآن کریم شده است، وی در مسابقات قرآنی متعددی در سطح بین‌المللی و کشوری حائز رتبه‌های برتر شده و نفر اول مسابقات بین‌المللی در رشته حفظ کل قرآن است.

طرح ترتیل تصویری قرآن کریم همزمان با مجلس جزء خوانی قرآن کریم در مصلای اعظم تبریز و با حضور مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی و عموم مردم روزه دار تبریز رونمایی شد./935/پ203/س
ارسال نظرات