۰۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۱۱۵۶۷
رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان:

قدس مساله محوری و اساسی تمامی جنبش های مقاومت است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان قدس را مساله محوری تمامی جنبش های اسلامی دانست و دخالت جویی های آمریکا و غرب در تحولات منطقه به ویژه سوریه را گامی در راه دسیسه چینی علی مواضع قدرت امت اسلام معرفی کرد.
سيد ابراهيم امين السيد رييس شوراي سياسي حزب الله لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابراهیم امین السید، رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان، امروز در مراسمی در بعلبک لبنان به مناسبت روز جهانی قدس، تاکید کرد: قدس مساله محوری و اساسی تمامی جنبش های مقاومت که به دنبال آزادسازی این سرزمین مقدس هستند، باقی خواهد ماند.

السید با اشاره به ناکامی تمامی تلاش های برای دسیسه چینی علیه نیروهای مقاومت در لبنان و فلسطین و تخریب چهره آنها، دخالت جویی های غرب به ویژه آمریکا و برخی از رژیم های عربی در تحولات داخلی سوریه را در چارچوب دسیسه چینی علیه مواضع قدرت در امت اسلامی و عربی ارزیابی کرد.

وی با ابراز اینکه هم اکنون در برابر تحولی عظیم و استراتژیکی در منطقه قرار داریم و جنبش و بیداری ملت های که به دنبال آزادی و استقلال هستند و سرنگونی حاکمانی مستبد را در برابر دیدگان خود داریم، افزود: تمامی ملت ها چشم انتظار این لحظه تاریخی یعنی هنگامه رهایی از دست حاکمانی وابسته به آمریکا بودند و ارزش این جنبش های مردمی به حمایت آنها از فلسطین و قدس است.

رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه دخالت جویی های آمریکا و غرب در تحولات منطقه به ویژه در سوریه، مصر، تونس و سراسر سرزمین عربی و اسلامی برآمده از آزادی طلبی و دموکراسی خواهی آنها و برای دفاع از حقوق بشر نیست، تصریح کرد: بسیاری از دیکتاتورهای منطقه ساخته دست آمریکا هستند.

وی خواستار فریفته نشدن ملت های اسلامی با این دخالت جویی ها که صرفا در پی تامین منافع سیاسی، امنیتی و اقتصادی غرب هستند، فراخواند و گفت: این دخالت جویی ها، ملت های آزادی خواه را در برابر مسؤولیت های بزرگی قرار خواهد داد؛ چراکه خود را مواجه با مرحله جدیدی از استعمار خواهند یافت که با مقاومتی مردمی در برابر آن خواهند ایستاد./981/ب902/گ
ارسال نظرات