۰۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۱۱۸۰۵

ارسال بیش از دو هزار اثر به جشنواره عکس رضوی

خبرگزاری رسا ـ تاکنون بیش از دو هزار اثر از عکاسان سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره عکس رضوی در تبریز ارسال شده است.
بارگاه ملكوتي امام هشتم شيعيان/امام رضا(ع)
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، محمد دادی، معاون فرهنگی این اداره کل امروز در نشست اعضای ستاد اجرایی سومین جشنواره سراسری عکس رضوی اظهار داشت: با اندک تاملی در مناظرات و مباحثات علمی و اعتقادی امام رضا (ع) و با توجه به اینکه آن امام همام عالم خاندان رسالت بوده و دوران حیات آن حضرت زمان اوج گیری گرایش مردم به اهل بیت (ع) و گسترش آن است باید اهتمام بیشتری در راستای تبیین سیره و فضائل و مناقب حیات فردی و اجتماعی ایشان انجام گیرد.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره رضوی در شاخه ها و موضوعات متنوع با محوریت فرهنگی و هنری می تواند در تبیین ابعاد شخصیت والای آن امام همام موثر باشد، افزود: هنرمندان برای تبیین اندیشه والای رضوی باید با مطالعه،‌ تعمق و ژرف اندیشی در شخصیت و سخنان امام رضا(ع) آثار ارزشمند و تاثیرگذاری را ارائه دهند.

دادی افزود: پس از اتمام مهلت ارسال آثار، داوری جشنواره با حضور داوران کشوری در تبریز انجام می‌شود و براساس آن نفرات برتر همزمان با آیین اختتامیه جشنواره معرفی شده و آثار منتخب نیز در نمایشگاهی از سی و یکم شهریور تا سیزدهم مهرماه در نگارخانه میرعلی و یاسمی خانه فرهنگ تبریز برپا می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین از آیین تجلیل از «بهزاد پروین قدس» از عکاسان برجسته دفاع مقدس و برپایی نمایشگاه عکس سیر تحول توسعه حرم امام رضا (ع) همزمان با این جشنواره خبر داد.

دادی در ادامه از برگزاری کارگاه تخصصی عکس با حضور "احمد ناطقی" از عکاسان برجسته کشوری همزمان با برگزاری جشنواره عکس رضوی در تبریز خبر داد و گفت: سومین جشنواره سراسری عکس رضوی از سی و یکم شهریور تا سیزدهم مهرماه و آئین اختتامیه و معرفی نفرات برتر نیز چهارم مهرماه 1390 در تبریز برگزار می شود./935/د102/س
ارسال نظرات