۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۱
کد خبر: ۱۱۲۰۹۵
امام جمعه اهواز:

تحولات جهان با معادلات متعارف قابل تحلیل نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهواز، تحولات جهان را معجزه آسا خواند و تحلیل و بررسی آن را با معادلات متعارفی بسیار دشوار دانست و تصریح کرد: حوزویان باید این تحولات را به خوبی دنبال کنند.
آيت الله موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان، امام جمعه اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، شب گذشته در گردهمایی ائمه جماعات مساجد شهرستان اهواز با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر این که « العالم فی زمانه لا تهجم علیه الوابس »، بیان داشت: تحولات جهان معجزه آسا است که با معادلات متعارف قابل تحلیل و تشریح نمی باشد.

لزوم تدوین خبرنامه ویژه ائمه جماعات مساجد

وی با تأکید بر لزوم تدوین خبرنامه ویژه ائمه جماعات مساجد، ابراز داشت: اطلاع از وضعیت تحولات جهان، جریانات کشور، تحلیل های مناسب پیرامون مسائل روز و بیان مناسبت های سنتی، مذهبی و انقلابی از ضرورت هایی است که باید ائمه جماعات مساجد از آن مطلع باشند.

امام جمعه اهواز با بیان این که از مدت ها قبل به فکر تأسیس یک خبرنامه جامع و کامل ویژه ائمه جماعات مساجد و خواستار تشکیل این خبرنامه بودیم، گفت: امیدواریم خبرنامه ای به صورت مختصر و مفید و همچنین پر محتوا ویژه این قشر روشن‌گر تدوین شود.

تشکل روحانیان هجرت و مستقر دو بال به سوی تعالی اسلامی

وی تشکل طرح روحانیون هجرتی را امری مطلوب و قابل تحسین برشمرد و تصریح کرد: این طرح از لحاظ کمی و کیفی در استان خوزستان، قابل مقایسه با استان های دیگر نیست و این تشکل در خوزستان شامل حواشی شهرها هم می باشد که در استان های دیگر فقط در روستاها طرح روحانیان هجرتی عملی می شود. 

امام جمعه اهواز با بیان این که استان خوزستان دارای حوزه علمیه پربار با مدارس متعدد است، بیان کرد: در سال جاری حوزه های علمیه شهرستان اهواز به 19 یا 20 مدرسه علمیه خواهد رسید.

وی طلاب و روحانیان حوزه علمیه خوزستان را مستعد دانست و اظهار داشت: از حوزه های علمیه روحانیون متعهد و مسؤول و همچنین علماء با سابقه درخشان برخاسته اند.

لزوم تبادل نظرات در میان ائمه جماعات برای جذب جوانان به سوی مساجد

رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان، اضافه کرد: با توجه به فعالیت های متنوع ائمه جماعات مساجد در مناطق مختلف شهر در جذب جوانان و نوجوانان و ارشاد آنان، خواستار مطرح و منتقل شدن این فعلیت ها و ابتکارات در گردهمایی های منظم ائمه جماعات شهرستان ها شد.

وی با بیان این که در استان خوزستان، روستاهای بزرگ و وسیعی داریم که متأسفانه از نعمت نماز جماعت محروم هستند، ابراز داشت: همچنین شهرهای که جمعیت آنها بالغ بر 20 هزار نفر هستند اما از نعمت نماز جمعه هم محروم می باشند که ما از تمامی فضلای حوزه علمیه که توانایی آن را دارند، دعوت به عمل می آوریم که در این کار پر برکت پیش قدم شوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان ساخت: در حال حاضر استان خوزستان به بیش از 20 امام جمعه نیاز دارد./9463/پ202/ص

ارسال نظرات