۲۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۱۲۶۲۱

پیکر مطهر مادر شهیدان فاطمی تشییع و به خاک سپرده شد

خبرگزاری رسا ـ پیکر مطهر مادر شهیدان فاطمی در میان غم و اندوه مردم شهید پرور، خانواده های معظم شهدا و جمعی از مسؤولان استان تا گلزار شهدا بدرقه شد.
تشييع و تدفين


به گزارش خبرگزاری رسا، مادر شهیدان حمیدرضا و فرید فاطمی که روز یکشنبه در اثر مشکل ریوی در بیمارستان مهراد تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد امروز با حضور مردم و مسؤولان و نیروهای نظامی و انتظامی تشییع شد.

بر اساس این گزارش پیکر مطهر این بانوی ایثارگر، مجاهد خستگی ناپذیر و مدافع ولایت و انقلاب اسلامی از مقابل گلزار شهدای شیخان به سمت حرم مطهر حضرت معصومه تشییع شد و بعد از طواف بر گرد ضریح مطهر و اقامه نماز توسط تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت (س) به سمت گلزارشهدای علی بن جعفر (ع) تشییع و در جوار شهدای گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس به خاک سپرده شد.

شهید حمید رضا فاطمی متولد سال 1333 در حالی که در دانشگاه صنعتی شریف مشغول تحصیل بود علیه ظلم و ستم به پا خاست و توسط ساواک دستگیر و به شهادت رسید و زمانی که از مادر شهید خواستند که فرزندش را ترغیب به اعتراف کند پاسخش عدم حلالیت فرزند در صورت تن دادن به خواسته عوامل پهلوی بود.

شهید فرید فاطمی نیز دوران دانشجویی را طی می کرد که جنگ تحمیلی آغاز شد و وی برای دفاع از آرمانهای انقلاب عازم جبهه ها شد و در عملیات والفجر هشت درسال 64 به شهادت رسید.

گفتنی است مادر شهیدان فاطمی دارنده نشان ملی ایثار از سوی ریاست محترم جمهوری است و در سفر مقام معظم رهبری به قم معظم له در منزل شهدا از وی دیدار کردند. پیام رهبر انقلاب در این دیدار چنین بود: همین شهادت ها پایه های جمهوری اسلامی را مستحکم کرد. اگر این جوان های امثال فرزند شهید شما، در دوران اختناق جهاد نمی کردند، صبر نمی کردند، این اتفاق نمی افتاد. اگر مادرها، پدرها بی صبری می کردند ناراحتی اظهار می کردند دیگران را پشیمان می کردند از رفتن این راه این اتفاق می افتاد. این اتفاقی که افتاد که دنیا را تکان داد، تشکیل جمهوری اسلامی این به برکت همین مجاهدت های فرزندان شما است.
و وقتی از رهبر می خواهد او را دعا کند معظم له می فرمایند: من دعا می کنم شما را، شما هم ما را دعا کنید دعای شما ان شاء الله پیش خداوند مقبول است.
ایشان روی کفن مادر شهیدان فاطمی که امروز لباس آخرت او است می نویسند: اللهم انا لا تعلم منها الا خیرا و انت اعلم بها منها. سید علی خامنه ای.

لازم به ذکر است در این مراسم استاندار قم، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، و جمعی از مسؤولان استان حضور داشتند. /901/د102/ع

ارسال نظرات