۰۸ مهر ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۴
کد خبر: ۱۱۳۷۳۲
آیت الله شبستری:

پرهیز از مسائل خرافی لازمه تبیین سیره ائمه اطهار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تاکید بر پرهیز از مسائل خرافی در تبیین سیره ائمه اطهار گفت: باید با برنامه‌ریزی صحیح در جشن های دهه کرامت، از مسائل خرافی که در شان ائمه اطهار نیست، پرهیز شود.
آيت الله مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شب گذشته در دیدار با اعضای ستاد برگزاری جشن زیر سایه خورشید آذربایجان شرقی، اظهار داشت: برگزاری جشن های محتوایی با رویکرد معرفت افزایی تاثیر بسزایی در ارتقای نشاط معنوی جامعه دارد.

وی توجه به تبیین صحیح کرامات امام هشتم را مورد تاکید قرار داد و خواستار پرهیز از مسائل خرافی در تبیین سیره ائمه اطهار شد و گفت: باید با برنامه‌ریزی صحیح در جشن های دهه کرامت، از مسائل خرافی که در شان ائمه اطهار نیست، پرهیز شود.

عضو خبرگان رهبری گرامیداشت سالروز ولادت ائمه اطهار را بزرگداشت شعائر اسلامی دانست و ادامه داد: هرچه در شان علی بن موسی الرضا(ع) گفته شود کافی نیست و باید سعی شود در برنامه‌هایی که برای میلاد ایشان تدارک دیده می‌شود شان و منزلت آن امام همام در نظر گرفته شود.

امام جمعه تبریز همچنین با تاکید بر مخاطب شناسی در اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی گفت: تمامی دست اندرکاران جشن های رضوی باید اخلاق، تدبیر و حکمت رضوی را سرلوحه کار خود قرار داده و خود را متخلص به سیره ائمه اطهار کنند.

همچنین حمید حیدری، مدیر کانون جوانان رضوی تبریز به ارایه گزارشی از ویژه برنامه های زیر سایه خورشید آذربایجان شرقی طی سال های گذشته پرداخت و گفت: حضور خادمان آستان قدس رضوی، برگزاری همایش جوانان رضوی در گلزار شهدا،‌ همایش دختران رضوی، جشن ویژه خواهران در سالن صدرا، جشن بزرگ رضوی در مصلای اعظم تبریز، عیادت از بیماران و حضور در جشن‌های میلاد دو شهرستان جلفا و اسکو از جمله برنامه‌های ستاد برگزاری این جشن است./935/پ203/ص
ارسال نظرات