۰۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۱۱۳۷۶۲
عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی:

کتاب مهمترین شاخصه فرهنگ و هویت جوامع است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس، معرفی قابلیت های فرهنگی منطقه و ایجاد تحرک علمی و فرهنگی را یکی از مزایای مهم برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز دانست.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از ستاد اطلاع رسانی نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، محمدحسین فرهنگی با اشاره به سطح کیفی و کمی بالای نمایشگاه کتاب تبریز اظهار داشت: حضور جدی ناشران برجسته و فعال در کنار استقبال مردم نشان از جایگاه مهم این رویداد فرهنگی در کشور دارد.

فرهنگی با بیان این که برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، حرکتی بسیار ارزشمند و موفق در طول سال های گذشته بوده است، گفت: نمایشگاه کتاب تبریز بهانه ای برای گسترش روابط فرهنگی با کشورهای منطقه از جمله ترکیه، جمهوری آذربایجان، عراق و ارمنستان است.

وی با بیان اینکه نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز نسبت به سال‌های قبل رشد قابل توجهی داشته افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در توسعه فرهنگی و اجتماعی منطقه و استان بسیار مفید و موثر است.

نماینده مردم تبریز در مجلس معرفی قابلیت های فرهنگی منطقه و ایجاد تحرک علمی و فرهنگی در استان را یکی از مزایای مهم برگزاری این نمایشگاه دانست و گفت: تداوم برگزاری چنین نمایشگاه هایی در مناسبت های مختلف نقش بسزایی در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی خواهد داشت.

وی کتاب را از مهمترین شاخصه های فرهنگ و هویت جوامع دانست و تصریح کرد: تبریز به عنوان شهر اولین ها همواره در طول تاریخ پیشتاز تعالی فرهنگ، هنر و ادب ایران بوده و امروز نیز شاهد تاثیرگذاری نمایشگاه کتاب تبریز در سطح ملی هستیم.

گفتنی است، نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با حضور یک هزار ناشر از سراسر کشور با یک صد هزار عنوان کتاب از ششم تا دوازدهم مهرماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در حال برگزاری است./935/د102/ص
ارسال نظرات