۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۱۳۷۸۴

نشست تخصصی جنگ نرم و راه های مبارزه با آن در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی دانشگاه گفت: افزایش محصولات فرهنگی تاثیرگذار از راهکارهای مبارزه با جنگ نرم است.
جنگ نرم
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از ستاد اطلاع رسانی نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، حمید سرمدی در نشستی با عنوان جنگ نرم و راههای مبارزه با آن که امروز در سرای اهل قلم این نمایشگاه برگزار شد، با اشاره به ویژگی های جنگ نرم در عصر معاصر اظهار داشت: در عصری که از آن به عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات یاد می شود، جنگ نرم شامل هرگونه اقدام نرم، روانی و تبلیغات رسانه ای است که جامعه‌ هدف را نشانه گرفته و با نمادسازی و بدون درگیری به انفعال وا می دارد.

وی افزود: مهمترین کارکرد جنگ نرم در حیطه ایدئولوژی ها و افکار بوده و شامل هجمه به ارزش‌ها و هویت‌های اجتماعی و در راس آن حمله به رکن رکین اسلام و انقلاب است.

سرمدی تاکید کرد: در این جنگ افکار عمومی توسط ابزارهای اطلاع رسانی به نحوی تحت تاثیر قرار می گیرند که استحاله فرهنگی از درون انجام می گیرد.

وی با اشاره به رسالت اصحاب فرهنگ و هنر در مقابله با این تهدید افزود: فرهنگ و ابزار آ ن هم به عنوان وسیله و هم هدف در این جنگ مد نظر قرار می گیرند و در این میان خواص و نخبگان فرهنگی باید به رسالت خویش عمل نموده و با افزایش محصولات فرهنگی تاثیرگذار و تولید آثار فاخر و ارزش مدار به مقابله با این هجمه ها بپردازند.

این استاد دانشگاه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود افزایش بصیرت و بالا بردن آگاهی های عمومی توسط رسانه های گروهی و در راس آن کتاب را از دیگر راهکارهای مبارزه با جنگ نرم عنوان کرد.

براساس این گزارش، نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با حضور یک هزار ناشر از سراسر کشور با یک صد هزار عنوان کتاب از ششم تا دوازدهم مهرماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در حال برگزاری است./935/د103/س

ارسال نظرات