۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۱۱۴۳۲۵
نماینده ولی فقیه در استان ایلام:

جشن‌های زیر سایه خورشید یکی از مصادیق ترویج شعائر اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: اجرای جشن‌های معنوی زیر سایه خورشید یک حرکت پسندیده از سوی آستان قدس رضوی و یکی از مصادیق ترویج شعائر اسلامی است.
جشن هاي دهه کرامت
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ‌و المسلمین محمدنقی‌لطفی در دیدار با خدام حرم مطهر رضوی با بیان این‌که فلسفه برگزاری جشن‌ها و مراسمات در معارف شیعه تبلیغ و ترویج فرهنگ زندگی اهل‌بیت(ع) است، افزود: در صورتی زندگی با آرامش، آسایش و امنیت خواهیم داشت که در آستان زندگی ائمه زانو زده و آن‌ها را سرلوحه اعمال خود قرار دهیم.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: اگر فرهنگ دینی، اسلامی و معنوی حضرت به‌عنوان فرهنگ رضوی در بین مردم ترویج و اشاعه داده شود قطعاً دچار چالش‌های موجود در جوامع مختلف نخواهیم شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین لطفی با اشاره به فرمایشی از امام رضا(ع) مبنی بر این‌که شما شیعیان باید برای ما زینت و افتخار باشید نه مایه ننگ خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی بایستی با الگوپذیری از این فرمایش گهربار آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) بیش از پیش با فرهنگ رضوی آشنا شده و آن را به‌عنوان یک برنامه کاری برای خود به حساب آورند.

بنابراین گزارش، بازدید از مرکز روان‌درمانی کوثر، بازدید از مرکز توانبخشی بیماران روانی و اهدا بسته‌های متبرک حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه‌های کاروان رضوی در استان ایلام بوده است.

چهارمین دوره جشن‌های سراسری و مردمی زیر سایه خورشید در 77 شهر از 22 استان و شهرهای زیارتی کشور عراق از هفتم مهرماه سال جاری به مدت ده روز به همت شبکه جوانان رضوی وابسته به موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس‌رضوی در حال برگزاری است./930/د102/س
ارسال نظرات