۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۱۴۴۳۶
مدیر کل اوقاف خراسان رضوی:

فرهنگ اهل‌بیت بهترین پایگاه در برابر تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: فرهنگ اهل‌بیت(ع) به‌جز این‌که خاکریزی در مقابل تهاجم دشمنان محسوب می‌شود، یک آفند و بیمه نیز در مقابل آسیب‌های دشمن در جامعه است.
حجت‌الاسلام حجت گنابادي نژاد مدير كل اوقاف خراسان رضوي
حجت‌الاسلام حجت‌گنابادی‌ن‍ژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نام اهل‌بیت(ع) را بزرگ‌ترین واکسن در برابر تهاجم فرهنگی دانست و گفت: جشن‌های «زیرسایه خورشید» افزون بر نام، محتوای فرهنگی و معرفتی را نیز با خود به همراه دارد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌رضوی با تأکید بر ضرورت گسترش جشن‌های زیر سایه خورشید در ‌عرصه بین‌الملل، پیشنهاد کرد: در صورتی که این جشن‌ها از لحاظ محتوایی و هنری بیش از پیش افزایش داشته باشد می‌تواند ارتباط با مخاطبان مختلف را فراهم کرده و تاثیرگذاری مضاعفی داشته باشد.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد با اشاره به تأثیرات سازنده این جشن‌ها در الگوسازی نشاط سالم برای جامعه خاطرنشان ساخت: چنانچه تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد، جشن‌های زیر سایه خورشید این ظرفیت را دارد.

وی، بر ضرورت آموزش کافی و کیفی نیروهای اجرایی این برنامه تأکید ‌کرد و گفت: با گسترش این اقدام می‌توان همه ساله سفیرانی را به‌عنوان سفیران فرهنگی حضرت‌علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و سایر ائمه در مناسبت‌های مختلف به سراسر کشور و جهان اعزام کرد.

چهارمین دوره جشن‌های سراسری و مردمی زیر سایه خورشید در 77 شهر از 22 استان و شهرهای زیارتی کشور عراق از 7 تا 17 مهرماه سال جاری به‌همت شبکه جوانان رضوی وابسته به موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار شد./930/ت303/س

ارسال نظرات